22 Eylül 2013

Kampanya bitmeden

Ne çok zaman oldu yazmayalı. Neredeyse unutmuşum bloga nasıl yazı yazılacağını. Bu uzun ayrılık için özür dileyerek başlayayım istedim söze ve bir tanıtma/hatırlatma yapayım istedim. Her Güne Bir Yemek'in güncellenmiş yeni baskısı Mayıs ayında raflardaki yerini aldı almasına da ben burada tanıtamadım bile. 150 yeni tarif, yeni fotoğraflar (artık her yemeğin fotoğrafı var), yeni sayfa düzeni ve son yıllardaki seyahatlerimden bilgilerle, yeni dostların katkılarıyla ilk baskısına göre çok daha içime sinen bir kitap oldu. Sağlıklı beslenmek isteyen dostlara da müjde, kitaptaki tariflerin pek çoğu diyet yapmak isteyenler için uygun. Neden mi? Çünkü diyet hallerine uygun tarifler içeren bir kitap hazırlığında idim. Her Güne Bir Yemek'i oldukça ciddi bir şekilde değiştirmek istediğim için ondan vazgeçip hazırladığım tariflerin çoğunu Her Güne Bir Yemek'te değerlendirmeye karar verdim. Bu halini beğenirsiniz umarım. İdefix'te şu anda %35 indirimle satılıyor, aklınızda olsun!
*
Görüşmeyeli neler oldu? Hem çok şey oldu, hem bir şey olmadı. Miniklerim (Maya ve Leyla) üç hafta kadar bizimleydiler, onlarla birlikte olmanın tadını çıkardık. Bu yaz bahçemiz pek verimli idi, pazardan hiç bamya ve börülce almadım, bahçeden yedik. Hatta bir kısım börülceyi dalında kurumaya bırakıp ayıkladım, kışlık olarak Antalya'ya getirdim. Salatalık, domates, biber, patlıcan ve maydanoz da bahçedendi. Hünnap ağacımız meyveden yıkılıyordu, daha tam tatlanmamış olsalar da toplayıp getirdim, elma niyetine çıtır çıtır yiyorum. Komşularımızdan gelen çekirdeksiz üzümleri kuruttum. Bu kış keklerde tatlandırıcı olarak onları kullanacağım. Annem için biber-domates karışık salça yaptım. Domates de kurutacaktım ya pazarda organik pembe domateslerin kurusunu görünce uzun zamandır ilk defa kuru domates aldım. Bu yaz kendimi nadasa bıraktım. Temizlenme, arınma dönemi olsun istedim. Tam başarılı olamadıysam da üzerinde çalışmaktayım. Bir gün inşallah...

15 yorum:

mine dedi ki...

yeni baskılarına rastlamak ne hoş bendeki ilk baskısı çok keyifli sayfalar arasında dolaşmak : )

Tijen dedi ki...

Sağolasın Mine'ciğim. Özlemişim sesini.

sihirlirloklava dedi ki...

İnan yazılarını okumayı çok özlemiştim.ne iyi oldu yeniden görmek.Gerçi tv ve twitter'da da takibindeydimama blogta okumanın keyfi bir başka.Kitabını da en kısa zamanda edineceğim.Ben Erdek'te yaşarken Ankara'ya imza gününe gelirdin.Orda olamadığım için üzülürdüm.Şimdi Ankara'dayım artık..Bekliyoruz:)

Tijen dedi ki...

İlk Ankara ziyaretinde görüşmek üzere o zaman Derya'cığım. Sevgilerle.

Unknown dedi ki...

ooo hosgeldin..ozlettin cok amaaaa..

hindiba dedi ki...

Güzel haberlere sevindim Tijen, sesini duyduguma da... Güzel ve arinmasi bol bir sonbahar dilegiyle...

Tijen dedi ki...

Çok teşekkürler Evren'ciğim. Hepimiz için arınması bol bir sonbahar olsun. Buna ihtiyacımız var gibi.

Tijen dedi ki...

Bir daha o kadar uzun süre ayrı kalmayacağım adaş söz!

sare dedi ki...

Tijen hanımcım, özlemiştik.
Sevginize cevap veren, bereketli ne güzel bir bahçe. Afiyetler olsun.
Sevgilerimle...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Hoş geldiniz. sefalar getirdiniz.

Tijen dedi ki...

Sare hanımcığım alın benden de o kadar! Yazdıktan ve sizlerin yorumlarını okuduktan sonra daha da çok anladım ne kadar özlediğimi.
*
Çok teşekkürler Nursevin hanım. Sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

Sevgili Tijen,
Fotograflarini yazilarini özlemistim.
Bahçe den güzellikler elde etmissin. Ne mutlu size! Afiyet olsun ve sagliki, huzurlu günler dilerim.
Sevgilerim ile

Sevgi Ackersonn dedi ki...

Sevgili Tijen, uzun zaman oldu seni duymayalı, yazılarını okumak seni işitmek gibi oluyor, ne güzel Bu güzelim kitabın hala sehpamın baş köşesinde, hergün yenidan keşfediyorum. Sayfalarını karıştırmak vazgeçemediğim bir alışkanlığım oldu. Pratik ve lezzetli tariflerinin birçoğunu denedim, harika!Yazan ellerine, düşünen kafana sağlık.Sevgiler..
Sevgi Ackersonn

Tijen dedi ki...

Sağolasın Sevgi'ciğim, ne incesin.
*
Hülya'cığım sesini, hepinizin sesini aslında, özlemişim. Hoşgördük!

YELDA dedi ki...

bende bu kitabınız var ama madem yeni tarifler var ve özellikle her tarifin fotoğrafıda var çok çekici geldi şimdi alınacak kitaplar listesinin en başına yazmalıyım :)