29 Mart 2012

Tatlı ekmek

Güney Afrikalı ailemin benim için hazırladığı "snoek braai"nin bir parçası: Karamelli ekmek. (Snoek bir tür balık. Güney Afrika'da barbekü yaparken eti tercih ediyorlar daha çok ya bazen balık barbeküsü de yapılabiliyor. Hele de evde benim gibi etyemezler varsa.) Nefis bir şey. Yedikçe yiyesiniz geliyor ama fazla yiyemiyorsunuz. Yememeyi seçtiğinizden yani. Yoksa yenir. Hem de nasıl. Özellikle de çayın yanında. Gerçi onlar barbekü yaptıkları zaman hazırlıyorlar bu ekmeği. Yapılırken izlemedim ama tarifini internette buldum. Hazır aldığınız ekmek hamurunu parçalara ayırıp yuvarlıyorsunuz. Bir kilo ekmek hamuruna 1 su bardağı esmer şeker ve 1 su bardağı krema kullanılıyor (linkteki tarifte şeker miktarı belirtilmemiş gerçi ama). Ailem açık havada, açık ateşte, resimde gördüğünüz demir tencerede pişirdi ekmeği. Fırında da pişirilebiliyormuş. Geniş kenarlı kalıbın dibi esmer şekerle kaplanıyor, üzerine hamur topları sıkıca diziliyor, krema dökülüp istenirse üzerine de şeker serpiliyor (bizimkiler şeker serpmemişti). Kabarması için bir süre beklendikten sonra 180 derecede 40 dakika kadar pişirilen ekmek afiyetle yeniyor. Ben içimden "acaba şekere tarçın da eklense nasıl olur" diye düşündüm ama yakın bir zamanda bu tarifi denemeyi düşünmediğimden (beğenmediğimden değil, hem şeker tüketmek istemediğimden, hem de gıda alımına sınır getirmeye çalıştığımdan) nasıl olacağını bilemiyorum. Deneyen olursa ne olur bana da bildirsin. (Bence esmer şekere onca para vermek yerine beyaz şekere 1 çorba kaşığı pekmez eklenip karıştırılarak da renk verilebilir.)

9 yorum:

Ferkay dedi ki...

Şekli bizim peksimetimize benziyor Tijencim Tadının denemek lazım tabii.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ekmek pek cazip değil ama tenceresini çok beğendim doğrusu...

Başka anılar da bekliyoruz.

Oglak Kizlari dedi ki...

Tijen im, zor bu tarif yaw. Ben denemem. Gitsek orada yesek.

Hayalci anne Çiğdem

daimamutfak dedi ki...

Tijen'ciğim hoş geldin..sayfama bir uğrarmısın seni ilgilendiren bir yazım var..mutlak haberin olmuştur..
daimamutfak..blogspot.com

moon dedi ki...

bu sayfayı dolu bulmak çok güzel...dolu ve tatlı ...özlemiştik
sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Biraz uğraştırıyor sanırım ama tadını pek merak ettim geniş bir zamanda deneyeceğim canım.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Oh iyi omuş doğrulama kalkmış .Kendimi kısıtlanmış hissetmiştim.Şimdi yorum bırakırken daha özgür hissettim kendimi..
Esma

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim denemek lazım aslında ama bundan yapınca bir parça yemekle yetinebileceğimi hiç sanmıyorum:)..Önümüz yaz, bazı tatlı telaşların da içinde olunca kilomu korumalıyım:)). Ama biri yapıp ikram etse bir dilime asla hayır demezdim:).
Sevgilerimle...
aslı

HADİYE dedi ki...

Merhaba Tijenciğim,

Bakıyorumda takipcilerin ve bende dahil bu ekmeği deneyipte birer dilim ikram edilirse hayır demeyeceğiz. Ancak tamam deneyeceğim diyen yok sanki. Yazı yazarkenki uslup önemli. Bu ekmekle ilgili görüşlerini ballandıra ballandıra anlatsaydın hepimiz hımmm tadı nasıl ki diye düşünürdük.Yaza girdiğimiz şu günlerde lütfen ballandıra ballandıra anlatma. Vallahi bu kilolarla başım dertte. Yerken harika ama vermek hiç mümkün görünmüyor.
Sevgilerimle*