12 Eylül 2011

Dolma tenceresi değil çıfıt çarşısı mübarek

"Çıfıt çarşısı" lafını pek severim. Sık kullandığımdan değil ama severim işte ne bileyim. Eğlenceli gelir. Fotoğrafta gördüğünüz duruma ise %100 uyduğunu düşünüyorum, bilmem siz ne dersiniz? Anlatayım. Bu sitenin okurları benim tek tencerede birden fazla yemek yapma alışkanlığımı bilirler. Bu özellikle dolma günlerinde olur. En özellikle de "çiğden" dolma yaparken. Çiğden dolmayı, kulakları çınlasın, Müfide teyzeden (nam-ı diğer Minik) öğrenmiştim. Pek severim. Hem kolay hem lezizdir. Bu sefer maydanozumuz olmadığından çeşitlendirmek için dolapta beklemekten yorulan havuçları kullanayım istedim. Harcı rendelenmiş domates, soğan, havuç, pirinç, kuru nane, tuz, karabiber ve zeytinyağından oluşuyor. Fatma'yla Burhan'ın biberleri bir güzel doldurdum, üzerlerini de yeşil gözlü Yörük gelinin domatesleriyle kapladım. Biberler tencereyi doldurmadı. Hoş doldursalar da ben zaten aralara bir şeyler koymayı düşünüyordum, her zaman olduğu gibi. Havuçların kalanlarını biber aralarına doğradım. Ortada kalan boşluğa da bahçenin tek patlıcanını (annem geçen gün kalanları toplayıp pişirmişti) doğradım, üzerine kamber (veya domates biberi) biberlerden doğradım. Biraz da sarımsak. Aslında domates ve soğan da koyarak tam bir yemeğe dönüştürebilirdim ya üşendim. Bir an önce de pişsin istiyordum zaten. Açtım. Tencereye biraz daha yağ, tuz ve su koyup kapağını kapattım. Sonuçta ortaya normal bir dolmadan daha lezzetli bir dolma ve normal bir sebze kavurmasından daha lezzetli bir ikinci yemek çıktı. Güzelce pişmiş havuçlar da işin "bonus"u oldu biraz. İşte o yüzden de çıfıt çarşısına döndü fotoğraftaki tencere. Beni de pek eğlendirdi.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Yeşil, kırmızı, turuncu, beyaz ne hoş renkler var bu fotoğrafta. Afiyet olsun Tijen'ciğim..

Ada Deniz dedi ki...

Ellerine sağlık. Bugün bizim akşam menüsünde de karışık dolma var:))

hindiba dedi ki...

Ben daha cok "siir gibi" demeyi tercih ederdim :D

lezzet sefasi dedi ki...

Yaraticilik, uretkenlik buna denir sanirim.
Elde olanlarla guzele dair birseyelr yaratmak bu olsa gerek
hem lezzetli, hem ekonpomik, hemd esagliklii
ellerinize akliniza fikriniz e saglik Tijen hanim ;)
Sevgiler
Sefa

novella / विश्व dedi ki...

süper yine... okurken yüzümde gülümseme de bu yazının bonusu oldu :)

dalgaizleri dedi ki...

İnsan bunu ocağa fırına vermeye kıyamaz ki :)

tijen miriam dedi ki...

ah cok canim cekti amaaaaa,
ellerine saglik:)

durutarifler dedi ki...

Bence süper olmuş valla. Tam çalışan hanımlar için. Dün akşam bende dolma yaptım ama sadece tek çeşit :((

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

çok hoşsunuz yaaa, hiç aklıma gelmezz bu tarz bir yemek.. gerçi yemek yapmayı yeni öğrenenlerdenim umarım yaptıkça artar yaratıcılık ;)
ellerinize sağlık..

Tijen dedi ki...

Sevgili dostlar,
Bu şekilde hem daha lezzetli hem daha pratik oluyor yemek. Eğlenceli de. Tavsiye ederim, değişik sebzelerle deneyiniz (ben evde kabak varsa kabak koyuyorum, o çok yakışıyor!

emelce yemek dedi ki...

Ne guzel bir tasla iki kus .

Leylak Dalı dedi ki...

Çiğden dolmayı ben de Egeli bir arkadaşımdan öğrendim ve artık kavurmayı falan bıraktım, hem daha lezzetli, hem daha pratik, hem daha sağlıklı. Sarmayı bile öyle yapıyorum. Bu tencere de enfes görünüyor, ben de deneyeceğim araya birşeyler sıkıştırmayı. Kendini kızartma sanan biber buğulamayı sayfandan kaptığımdan beri kızartma aşkımı sayende sağlıkla gideriyorum. Çok yaşayasın, sevgiler...

sare dedi ki...

Tijen hanım, çok yaşayın siz. Ellerinize sağlık.

Serap dedi ki...

Çıfıt çarşısı mı?, güzel bir fotoğraf yada tablo, kimbilir hani derler ya "şiir gibi" mi bilemiyeceğim ama, çok güzel göründüğü kesin, ellerinize, emeklerinize sağlık.

Özlem Mertler dedi ki...

Taze fasulye ile de süper oluyor dolma. Fotoğraflarına her baktığımda ağzım sulanıyor bu arada:)

burcu dedi ki...

Cok lezzetli gozukuyor. Bu dolmalik biber buralarda da bulunmuyor :(

Ozlemaki dedi ki...

hap kadar dolmacıklara imrendim, cümbüş cümbüş!