18 Mayıs 2011

Özleyen var mı pazar yazılarını?

Sizi bilmem ama ben özledim. Bu bahar pazarlarıma hasret kaldım. Son dört ayın ikisi başka yerlerde geçince pazarlarımın mevsim geçişlerini kaçırdım. Antalya'da olduğum zamanlarda bu açığı kapatmaya çalıştım, kimi zaman haftada üç gün pazara giderek. Zorunluluktan değil, şifa kaynağım olduğu için gidiyorum pazara. Pazarda dolaşırken ne dert kalıyor ne tasa. Pazarcı dostlarımla üç beş sohbet ediyor, elliyor, kokluyor, bazen tadıyor, pazar çantamı güzelliklerle doldurup dönüyorum. İlk günler zavallı buzdolabımız oflayıp pufluyor tabii. Kışın balkonumuz imdada yetişiyordu. Şimdi havalar ısındı, artık herşeyi dolapta tutmak gerekiyor. Bu fotoğraf bu haftadan değil. Bu seneden de değil. Güzeller güzeli teyzemin önündeki kasada kızılcık var dikkat ederseniz. Kaç sene önce bir sonbahar günü Burhaniye pazarında çekmiştim. Antalya pazarlarından da pek çok fotoğraf var kullanabileceğim ya gerilere doğru giderken rastlaştık teyzemle, hasret giderdik, haydi dedim, mevsimi değil ama...
Bugün pazar günümdü. Sütçüm Gülcehan evlenmiş. Artık kardeşi satış yapıyor. Sütü aldım getirdim de yoğurdumu mayaladım, peynirimi yaptım bile. Enginarlar haşlandı, soslandı, dutlar, çilekler yendi. Geçen hafta hacı (adı Mehmet ama herkes ona hacı diyor) "aba haftaya kabak alma, tarla kabağı getiriyorum" dedi. Aman dedim getir. Başka var mı çıkan? Belki fasulye çıkar dedi. Ondan da getir dedim, yarım kilo da olsa getir, ben alırım. Hasret kaldımdı yaz sebzelerine. Birer birer çıkmaya başladılar Antalya'da. Baktım getirmiş, hemen körpeciklerini seçtim kabağın (şimdi taze kelle soğanla pişiyor yarısı), fasulyelerimi de tarttırdım. Keyfim yerine geldi birazcık.

20 yorum:

Narince dedi ki...

Benim sütçüm gelmedi, geçen hafta da gelmemişti. Sütü bitiyor, uğramıyor bana. Kaldım mı yine ortada? Cuma günü gelenden alacağım artık, yoğurtsuz kalmamak için. Senin yazın da benim keyfimi yerine getirdi doğrusu, eksikliğini hissettim. Karadutları görünce aklımdan geçtin hem.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben ben ben çok özlemiştimmm. kaç haftadır pazara da çıkamıyorum zaten. hoş bizim buranın pazarı Antalya gibi olmaz ama nefsimizi körlüyoruz işte:)

Bu sene enginarla barıştım ben ablacım, ama ikinci kez almak kısmet olmadı henüz. Aklımda senlik bi salata var bakalım bu hafta çıkarsam:)

Daha çok pazar fotosu istiyorum benn, tek fotoğrafla kalmaaaa

Tijen dedi ki...

Necla'cığım,
İnsan alıştığı sütçüden alamayınca eksikliğini hissediyor değil mi? Ben de geçen hafta başkasından almak zorunda kalmıştım ya neyse bu hafta istediğim sütü alabildim.
*
Prenses hanım,
Demek enginarla barıştınız! Oh oh afiyet olsun. Evet evet salatayı bekliyorum merakla...

Zehra Gürgen dedi ki...

Bende hasret kaldım, her pazarın olduğu vakit başka işler çıkıyor.
Bu pazarda gidemezsem olmaz artık.
Fethiye'nin pazarı güzel ama yinede ben İzmir'in pazarlarını hala anıyorum..

Delfina ; dedi ki...

Ctesi pazar cıvıl cıvıldı,ne zaman pazara çıksam Tijen tadını ne güzel çıkarıyor, fotoğraf da çekiyor hepsiyle muhabbet de ediyor dedim.Pazar yazılarını en çok ben seviyorum sanırım :))

Tijen dedi ki...

Delfina'cığım, Zehra'cığım ne güzel sesinizi duymak! Blog yasaklarından sonra pek bir ıssız kaldı burası. Acaba benden mi, yanlış şeyler mi yazıyorum ki diyordum.

Leylak Dalı dedi ki...

Valla ben de çok özledim Antalya pazarlarını. Haftaya ordayım hemen atayım kendimi Perşembe pazarına:))

LaMa dedi ki...

Ben de ozlemisim Tijen, kalemine ,gonluna saglik.

pelince dedi ki...

Bende bugün turunç kokulu düşler kitabındaki yaşlı bey amcanın yüzünü görüp epeydir pazar yazısı yoktu diye düşünüyordum.Tesadüfün en güzeli olmuş,gönlüne sağlık.

Limon çiçekleri dedi ki...

Antalyada yaşayıp yıllardır memleketi Kayseri'nin hasretini çeken biri olarak Antalya'nın pazarları beni buraya bağlıyor dese?Hakikaten buraların pazarı bir bambaşka..

yemekbiraşk dedi ki...

evet ben! rengarenk çok güzel oluyordu.. hele benim gibi öyle güzelliklerden uzakta yaşıyorsan..
sevgiler..

Özgen dedi ki...

Ben de bayılırım pazarlara.Hele Fethiyede dediğiniz gibi ayrı bir güzel oluyor Antalya pazarlerı gibi herşey tazecik mis gibi.Herşeyden almak istiyorum sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ben de cok ozlemistim ama Papatya Prenses gibi biraz daha resim istiyorum, hele dut demissin, bu sene de dut mevsimine yetisemiyecegim, huzunlendim. Dolapta kurusu var ama tazesini burnumda tutuyor.

Senin yazilarindan sikilmak, alinmak mumkun degil, otlar, bocekler, sebzeler ve guzellikler, bunlardan bahseden bir insan hele bir de bizim gibi sadik okurlari olan bir yazar asla yalniz kalamaz.

Fakat Twitter baslatmakla iyi etmissin cunku calisan ve kosturan bir toplum seni daha rahat takip edebilir diye dusunuyorum.

Daldan dala kondum yine, cok optum.

Tijen dedi ki...

Sevgili pazarsever dostlar,
Sizi mutlu edebildiğime çok sevindim. Evet çok fotoğraf istiyorsunuz biliyorum ama alışkanlık işte, bu blogda her yazı tek fotoğrafla çıkıyor. Bundan vazgeçmek biraz zor geliyor.

handan dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım,
Pazar yazılarınıza hasret kalmışız gerçekten!Bir Ot masalı kitabınızda tarif ettiğiniz Tilkişen satıcısı yaşlı amca hala getiriyor Nisan-Mayıs ayında tilkişenleri..Sırf onu alabilmek için gidiyorum şimdilerde çok uzağa attıkları Salı pazarına..Ama muhteşem lezzeti için her zahmete değer.. Sevgiler..
Okur Handan

Tijen dedi ki...

Sevgili Handan,
Değişti mi gerçekten pazarın yeri? Başka bir yerde hayal dahi edemiyorum Bodrum Pazarı'nı. Ah tilkişen! Antalya'da pek çok otu bulmak mümkün ama pazarda tilkişen bulmak çok zor. Öyle özlüyorum ki onu!

handan dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım,
Bodrumdaki pazarı bilmem, İstanbuldaki Salı Pazarının yeri değişti.Çok uzun zaman oldu zaten.Ama tilkişenler ve diğer tüm güzel otları bulabiliyoruz yine de..Sevgiler

Tijen dedi ki...

Sevgili Handan,
Hayallah ben neden Bodrum Pazarı diye düşündüm kü? Çok üzüldüm, hatta Bodrum'da yaşayan bir arkadaşıma sordum pazarın yeri ne zaman değişti hiç duymadım diye! Tilkişen deyince aklıma ilk Bodrum Pazarı geliyor ondan herhalde.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Benim de keyfim yerine geldi sayende..
Bu ne güzel bir yazı böyle?Az önce neden yaz geliyor diye esefle düşünürken sen biraz olsun içime su serptin senin bu söylediklerini bu metropolde yaşayamasakta umud ediyoruz bu da yetiyor insana.Birgün diyorum bende senin gibi bu lezzetleri kapımın dibinden,yakınında alıp mutlu bakabileceğim gökyüzüne ve gelen yazlara..
Her ne kadar şehirde de olsak hala bir sütçümüz var bizimde ve yakınımızda olan yalovadan alabildiğimiz bahçe işi yiyecekler bunlara da şükür!
selamlar..

Berceste dedi ki...

Hem de cok ozlemistim. Eeeeen cok sevdiklerimden pazar yazilarin. Pazara gittigimde itilip kakilmaktan, ayagima basilmasindan, uzerimden atlanip tezgaha ulasilmasindan nefret eden ben, sayende pazari bile sever oldum :) Hos artik heryer boyle Istanbul'da ya... Uzaklarda iken daha bir icime otururdu. Ama burada seninle geziyor, senin aldiklarini gorunce hah tamam mevsimi gelmis diyorum :) Sevgiyle...