02 Temmuz 2010

Ve şimdi de Eskişehirlilere güzel haber

Bugün gelen Buğday Bülteni'ndeki haberi görünce pek keyiflendim. Eskişehir benim doğup büyüdüğüm kent. Tabii ben orada yaşarken şimdiki çekici haline bürünmemişti. Kışları karla kaplanır, buzda düşe kalka okula giderdik. Yağmur yağdı mı her taraf çamur olur, eve temiz ayakkabılarla gelmek mümkün olmazdı. Kuru mevsimde de tozu toprağı boldu. Akşamüstleri çay keyfi için balkonu her yıkayışımızda sanki bir ay yıkanmamış gibi toz olurdu. Yine de güzeldi çocukluğumuz. Çocuktuk çünkü. Masumduk, kin tutmuyorduk, gelecek de içinde bulunduğumuz anlar kadar heyecan vericiydi. Eskişehir'de de Ekolojik Pazar kurulacağı haberini alınca nereden nereye dedim. Eskişehir tüm albenisini Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen ve ekibine borçlu elbette. Herhalde Yılmaz Hoca Eskişehir'in başına gelmiş en güzel şeydir! Sevgili Eskişehirliler, hemşehrilerim, 4 Temmuz 2010 tarihinden itibaren (sadece 2 gün sonra!) her pazar siz de yörenizde sertifikalı üretim yapan satıcılardan alışveriş yapabileceksiniz. Bültende çok ayrıntılı bilgi yok ancak yeri İsmet İnönü Caddesi, Kılıç Lunapark yanındaymış. Biliyorsunuz değil mi yerini? (Ben bilmiyorum, bir gün yeniden yolum düşerse birinize sorarım elbet.)

14 yorum:

HADİYE dedi ki...

Selam Tijen,

Kızım Eskişehir de okudu. Çok seviyor orayı Ankaradan daha çok. Bizlerde gide gele sevdik Eskişehiri. Söylediklerine katılıyorum. Büyükerşan çok değer katmış Eskişehire. Ekolojik pazarlarıda hayırlı olsun Eskişehirlilerin.

Sevgiler*

Evren dedi ki...

ben eskişehirde okudum, geliştim ve gerçekten orada yaşamayı çok sevdim. bu habere de sevindim. :)

Evren dedi ki...

bu arada belirtmeyi unuttum benim okuduğum dönemde bizim rektörümüzdü ve ben bütün rektörlerin onun gibi öğrencileri ile birarada olduğunu sanardım. üniversiteyi bu noktaya taşıyan temel yapı taşıdır hoca.
saygılardan buradan bir kez daha.

Tijen dedi ki...

Evren ben lisedeyken de üniversite güzeldi. Bazen yabancı filmleri izlemeye giderdik. Tabii sonradan daha da güzel oldu. Yılmaz hoca gerçekten çok özel bir insan. Diyorum ya, Eskişehir'in en büyük şansı (tabii Anadolu Üniversitesi'nin de!)

gulsev dedi ki...

Bende diyorum bu Tijen'de beni çeken birşeyler var, anlayamadığım, koklayamadığım,göremediğim, duyamadığım....
Demek hemşoymuşuz :))
Güzel memleketimi özledim bakın şimdiden...Ekolojik pazarın açılmasınada bir o kadar sevindim doğrusu..İstanbul'a gelen Eskişehir'li üreticilerle sürekli konuşur olmuştuk zira...
O çamurlu ayakkabıları,kalabak suyu bidonlu günlerimizi bende unutamam Tijen'ciğim :)

ycurl dedi ki...

Tijen haklisin Buyukersen konusunda. Son 10 yilda bir sehir bu kadar mi guzellestirilir? Cocukken kisin camuru, yazin tozu cekilmezdi Istanbul'a universiteye okumaya kosa kosa gitmistim :) Simdi herkes Eskisehir'de okumaya kosuyor :)) Ekolojik pazar olayina da cok sevindim.

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir haber bu Tijen'ciğim. Kılıç Lunapark, eğer biliyorsan Eti Bisküvi fabrikasının yanında. Belki hatırlıyorsundur yerini. Çok sevindim, bilgilendirdiğin için teşekkürler, sevgiler..

Tijen dedi ki...

Eski Eti Bisküvi Fabrikası mı? Hani Anadolu Lisesi'nin yolunda olan? Öğleden sonra eve dönerken vanilya kokularıyla karnımı iyice acıktıran? Oralarda Kılıç Tuğla Fabrikası vardı galiba eskiden?

Tijen dedi ki...

Aaaah Deafmute,
Kalabak suyu bidonlarımız...
Bizim apartmanda herkesin bidonu farklı renkteydi ama üzerinde daire numaralarımız yazardı. Bidonu apartmanın girişine koyardık, traktörlü tanklarla gelirdi su, doldururlardı bidonumuzu. Parasını da bidonun altına koyardık galiba!

Tijen dedi ki...

Ycurl,
Gerçekten öyle! Ben de lisedeyken yazın, üniversitedeyken tatillerde geldiğimde bunalıma girerdim sıkıntıdan.

Tijen dedi ki...

Evren güzel günlerin geçmiş Eskişehir'de, belli!
*
Sevgili Hadiye,
Şanslıymış kızın!

beste dedi ki...

ayip bana hic gitmedim ben eskisehir'e! okolojik pazarlarin yayinlamasi ne kadar sevindirici gercekten.Darisi tum Turkiye'nin basina:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

NE KADRA GÜZEL BİR HABER BU TİJENCİĞİM.DARISI TÜM TÜRKİYEYE İNŞALLAH.

SEVGİLER
ANTALYA NASIL BU ARADA .?

Unknown dedi ki...

Evet Tijen'ciğim aynen hatırladığın gibi :) O vanilya, taze bisküvi kokusu hala var. Ve ben hergün oradan geçiyorum sabah-akşam işe gidip gelirken. Tuğla Fabrikası ise geçtimiz günlerde pişmiş toprak sempozyumuna evsahipliği yaptı belki hala devam ediyordur. Sevgiler canım..