27 Nisan 2010

Hayatı yaşanılır kılan mucizeler

Son dört yıl, belki de yetişkinlik hayatımın en zor dönemini yaşadım. Burası yeri değil diye düşündüğümden duygularımı kendime sakladım çoğu zaman. Sadece en yakınımda olanlar bildi. Güzel bir şeyler olmasaydı hayatımda, delirebilirdim. Öyle canımı acıtan şeyler yaşadım. Haksız bulduğum, acımasız bulduğum, adaletten uzak bulduğum şeyler. Herşey insan içinmiş, bunu öğrendim. Ha tabii bir de kimseye güvenmemek gerektiğini, bazı insanların sevgini ve saygını hak etmediklerini. İnsan keşke herkese güvenebilse. Keşke öyle bir dünyada yaşasak ama olmuyor işte. "Babana bile güvenme" demeleri boşuna değil. (Keşke babam hayatta olaydı. Çok isterdim ona sırtımı yaslayabilmeyi, yanımda olduğunu bilmeyi. Ama o çoook zaman önce terketti bu dünyayı. Belki benzer nedenlerle gitti, bilemiyorum ki.) Ancak dört yıl önce hayatımıza öyle bir güneş doğdu ki, delirmediysem nedeni odur. Bir sabah, günlerden 23 Nisan'dı, erkence çalan telefona sıçrayarak uyanmıştım. Telefonun öteki ucunda heyecanlı bir baba vardı, "abla, bebek geldi" dedi. O bebek, işte o minicik şey hayatımızın en büyük mutluluğunu tattırdı bize. Dört yıl geçti üzerinden ve o tatlı bebecik büyüdü, çok özel bir çocuk oldu. Sevgi dolu, akıllı, mantıklı, anlayışlı. Bazen inatçı, bazen huysuz ama öyle olmayan çocuk var mıdır? Maya bize yaşamı armağan etti. Adı gibi bir şey ve hayatımın en güzel mucizesi. Bu yıl doğumgününde yanında olmayı çok isterdim miniğimin. Uzaktan şahit olabildik. Bir kek pişirdim, ona ikram edemediysek de (zaten beğenmezdi, "kopaçalı" değil çünkü, kopaça Maya dilinde çikolata). Üzerine mumlar koyduk, yaktık ve iyi ki doğdun Maya dedik. İyi ki girdin hayatımıza. Bu kek basit ama ilginç bir kek. Bilmem kaynar su koyduğunuz bir kek tarifiniz var mı? Mevsimlerle Gelen Lezzetler adlı kitabımda yer verdiğim kek için iki yumurtayı çırpıp içine dörtte üç bardak pekmez, 2 çorba kaşığı zeytinyağı (orjinalinde daha çoktu ancak azalttım), 1 tatlı kaşığı tarçın ve 1 çay kaşığı toz zencefil (tazesi varsa elimde büyücek bir parçayı soyup rendeliyorum) koyuyor, güzelce çırpıyorum. 1 çay kaşığı karbonat eklenmiş 1.5 bardak una ihtiyacımız var. Biraz katıca olacak, zorlayacak ama güzelce çırpın. Sonra yavaş yavaş dörtte üç bardak kaynar suyu ekleyeceğiz, hızla karıştırarak. 180 derecede ısıtılmış fırında 40 dk kadar pişecek. İyi ki doğdun biriciğim, hayatımıza sevinç kattın!

57 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Maya'cık senin gibi bir halaya sahip olduğu için çok şanslı canım..

Maya'cığımın doğum günü kutlu olsun..Sağlıklı,başarılı,şanslı ve çokkkk mutlu bir yaşamı olsun siz sevenleriyle..


Ellerine sağlık keki çok nefis görünüyor..Sevgiler..

Leylak Dalı dedi ki...

Sağlıklı, sevgi ve umut dolu, yanında hep sevenlerinin olacağı uzun bir ömür sürsün. İyi ki doğmuş...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

İyi ki doğmuş Maya. Nice mutlu, sağlıklı, başarılı yaşları olur umarım. Hayatınıza sevinç katmaya devam eder Tijenciğim.

beste dedi ki...

Iyi dogmus Maya'cik; iyiki varlar hayata anlam katiyorlar onlar kucuk mucizeler, nice mutlu yillara:) Senin gibi iyi bir insani nasil bu kadar uzebilirler ya...

Evren dedi ki...

maya; bir kızım olsa adı mutlaka maya olacaktı, demiştim dimi daha önce de... kutlu olsun doğumu, getirdiği neşeyi, mutluluğu çoğaltsın her daim... sevgiler...

gulsev dedi ki...

Ah tijencim ne yazık ki hayatta bazen bizi olgunlaştıran olayları yaşarken kolumuz kanadımız kırılabiliyor. Değişik bir dünyaya döndü yaşadığımız yer..
Bunun yanısıra mucizeler yaşıyoruz hayatımıza heyecan katan, mutlu kılan, silkelenmemizi sağlayan...
Bende Maya'nın dogun gününü kutlarım buradan. Bahtı güzel olur insallah...

mine dedi ki...

ne güzel bir günde uğuruyla doğmuş belli ki ... mutlulukla, sevgiyle güzellikler yaşasın, güzellikler yaşatsın ve getirsin dünyaya
iyi ki doğdun tatlı Maya

Banu Bingör dedi ki...

Mutlu olsun, mutlu yaşasın, güzel insanlar çıksın karşısına... Sevgiler...

Esma Ercengiz dedi ki...

Küçük Maya.. yaşamın güzelliklerle dolu olsun..

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Hayatınıza kattığı değerler ve keyif daim olsun, çok güzel bir hayatı olsun!
Maya'nın doğum günü kutlu olsun!

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

İyi ki doğdun Maya,
İyi ki doğdun ve bu güzel aileye, Tijen'e yaşama sevinci verdin, nice mutlu ve sağlıklı yıllara...
Sevgili Tijen,
Çok güzel bir konuya değinmişsin, insan bazen "bu kadar da olmaz" diyeceği öyle şeyler yaşıyor ki, Allah kötüye fırsat vermesin.
Bu arada;
Kek nefis görünüyor, pekmezi ile zencefili ile sağlıklı bir kek olmuş, ellerine sağlık.

pinarbk dedi ki...

Maya kuşu mutlu yıllar sana. Halan bizi senin resimlerinden mahrum etse de ( yok sitem değil, haklı nedenler, biliyorum) ben biliyorum senin nasıl güzel bir küçük hanım olduğunu. İyi ki doğmuşsun güzel melek. Verdiğin mutluluklar daim olsun...

moon dedi ki...

merhaba
benzer bir ruh haliyle b.sayarın başında oturduğumda ...yazınız özellikle ilk satırlar beni çook etkildi.
aynı cümleler anlatır son 1 yılımı...ve umarım geçecek...

maya ve siz hep beraber ve hep mutlulukla olun...
sevgiyle

Delfina ; dedi ki...

Tijencim,bugün okuduğum 2.kaynar sulu kek tarifi :) bu şahane keke rengi veren pekmez mi? kakaosuz bu renk geliyorsa nasıl lezizdir kimbilir.

Tijencim,Maya ismini,o dünya tatlısı yeğeninde duydum ilk kez 4 yıl önce.O zamanlar maceralarını,sevimliliklerini daha çok anlatırdın,biz de keyifle okurduk.Demek o bebek 4 yaş oldu ve kocaman oldu,ömrü güzelliklerle dolsun her zaman...

Tijencim,canını sıkanlar konusunda Allah yardımcın olsun,ne diyeceğimi bilemiyorum.Senin gibi ince düşünceli birini de kırabiliyorlarsa bu dünya zor ayakta kalır yaa :(

Tijencim,bak sana sımsıcak sevgilerimi yolluyorum,uzun yorumum için kendime aferin diyorum :))

ece arar dedi ki...

iyi ki doğdun maya:))

sukufe dedi ki...

şüküfe diren
Nice senelere sağlıkla,huzur ve mutlulukla...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canım ben de halası olarak kuzucuğumun ilk yaşında yanında olamadım telefondan söyledim doğum günü şarkısını nasıl da aklı kalıyor insanın değil mi? Ama hayatımızda olmaları bizim için çok büyük bir şans hep hayatımızda ve mutlu olsunlar...Bizler de onların mutluluklarıyla mutlu olalım canım, iyisiyle kötüsüyle hayatın içinde debelenirken bu güzellikler hep bize enerji vercek canım.
MAYA'ya bir ömür boyu mutluluklar dilerim.

Sevgiler,
Evren

BEYZA dedi ki...

Bu 23 Nisanda 4 yaşındaki oğlumun bana söylediği güzel doğumgünü şarkısını yeğeninize "yaşdaşım değil ama burçtaşım" gönderiyorum. Mumları ışıl ışıl,pastaları nefis,kalbimizden gönlümüzden sağlıklar dileriz.İyiki doğdun Maya...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

arkadaşım hayat öyle acımasız anlar da güzellikleri yanında ama hep burda ol sen. Mayanın da doğumgünü kutlu olsun, halasının biriciği hep mutlu olsun insallah

aysegul dedi ki...

İyi ki iyi ki Maya doğmuş Tijen
ablacığım. Birlikte hep ama hep mutlu
olun. Şubat ayındaydı galiba, hayırdır inşalah sizi Maya ile rüyamda gördüm. Sizin gibi hassas,
güvenilir bir halası olduğu icin cok
ama cok sanslı...Birlikte sağlıklı,
mutlu, bereketli uzun yıllar dilerim.

Sevgılerrr

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tijenciğim öncelikle Mayanın doğum günü kutlu olsun sağlıklı mutlu yaşasın. Yaşadıklarına gelince insanın en yakınındaki en güvendiği insanlardan yaşadıkları canını daha çok acıtıyor maalesef. Ve o büyük insanların açtığı büyük yaraları o minicik küçük yürekler sevgi ile dolduruyor. İyiki saf temiz minicik yürekler var dilerim onlar o ruhsuz saygısız ve sevgisiz büyük insanlar gibi olmazlar.Sevgiler.

lezzet sefasi dedi ki...

Sevgili Tijen hanim, hayatin biz leri yetistirdigi okul bu.Insan acilarla ve olumsuzluklarla mucadele ederek daha cok tecrube kazaniyor.Varsin kotulerde olsun, olsunki bizler daha guclu olalim ve iyi olanlarin deyeri daha bir artsin.

Maya nin dogum gununu kutlarim.Umarim hayat ona hep mutluluk armagan eder.
Kek nefis ve saglikli.Ellerinize saglik.
Sevgiler
Sefa

Tijen dedi ki...

Hepinize teşekkür ederim kutlama dilekleriniz için. Hepimizin çocukları, yeğenleri, torunları mutlulukla, sevinçle, kendilerini güvende hissederek büyüsünler, güzel, iyi ve doğru insanlar olsunlar!

Hülya dedi ki...

Özellikle iş hayatında ben de son yıllarda insanların nasıl çıkarcı,nasıl acımasız,nasıl yanar döner olduklarını üzülerek hala da kabul edemeyerek izler oldum...

Dilerim Maya hiç böyle insanlarla karşılaşmaz.
Sevgiler

Selhan dedi ki...

Mutlu yillar Maya'ya...Saglikli mutlu bir hayati olsun...

Bazen bir cicek bile yeter insani mutlu etmeye... Veya 27 Nisan'da yagan kar :-) Bugun sabah burada bir saat kar yagdi tutmadi ama olsun yagdi iste :-)

Sevgiylle,
Selhan

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

en güzel günlerini gör bitanem..
mayacığımda sevdikleriyle görsün..
halası gibi olgun, seçici, yaratıcı ve tabiat ana kadar verimli olsun.
ne mutlu bize,
seni ve
mayayı tanıdık.......
nice nice güzelliklere sağlıkla, şansla tijenciğim.
özlemle öpüyorum bitanem.

Serap dedi ki...

Merhaba,
Hepimizin hayatında zaman zaman iniş ve çıkışlar oluyor; önemli olan tutunabileceğiniz bir şeylerin olması bence... Maya'nın zamanlaması sizin için inanılmaz güzel görünüyor, umarım kendi hayatı da sağlık ve mutluluk içinde, hayatı, sizin gibi güzel görüp, güzel ifade ederek geçer.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Maya'cığın doğum günü kutlu olsun.dilediği gibi, güzel bir ömür geçirmesini diliyorum canım.sevgilerimle...

Nenoni dedi ki...

Maya yı biz de buradan tanıyoruz.İyi ki doğdun Maya.Mutlu uzuunn yıllar sana.

çeşnici Handan dedi ki...

Mayacığın doğum günü kutlu olsun. Her yılını sevdikleri ile sağlıklı ve mutlu geçirsin, sizlere mutluluk ve yaşam kaynağı olmaya devaem etsin.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Yazını keyif ile okuduktan sonra yukarıdaki otuz muhteşem yorumu okudum. Sevilmek saygı duyulmak böyle bişey Tijencim ne mutlu sana. 4. yaşını ve uzun ömründeki diğer yaşlarını sağlık mutlulukla ve sevdikleri ile geçirir inşallah Mayacık..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Mayanın dogum gununu candan kutluyorum.Saglıklı , huzurlu tum sevdıklerıyle gecırecegı bır yasam dılıyorum.Ayrıca boyle bır halaya sahıp oldugu ıçınde onu kutluyor ve sevgılerımı yolluyorum.

Unknown dedi ki...

Doğumgününde Maya'nın yanında olmak için duyduğun özlemi kalemine aktarmışsın sanki. Duygusal ve dokunaklı bir yazı. Dilediğin zaman dilediğin yerde olabilmen, şartların bunu mümkün kılması dileğiyle, sevgiler.

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijen'cim Maya çok ama çook şanslı, ona çok şey verebilecek çok akıllı ve bilgili bir halası var.Ben bu yaşımda seni tanıdığım için şanslı sayıyorum kendimi, ne çok şey öğrendim senden..

İyi ki doğmuş Maya iyi ki ışık gibi doldurmuş hayatını..

sevgiler

Tijen dedi ki...

Kızlar gerçekten çok teşekkür ederim. Hepiniz öyle güzelsiniz ki! Dilerim siz de sevdiklerinizle güzel hayatlar yaşarsınız.

misk dedi ki...

Selam!
Neşeli Günler filminde en sevdiğim repliklerden biri:
"Tanrı bir kapıyı kapatırsa, bir yerlerde pencere açar!"
Pencerelerimiz bol olsun- hatta bunlar Fransız pencereleri olsun!
sevgiler, minik Maya'ya gönlünce dolup taşan, sevdikleriyle çoğalan mutlu bir yaş dilerim :)

Mimosa Café dedi ki...

Tijencim iyiki doğmuş küçük Maya :) Yeğen sevgisi nasıl eşsiz birşey çok iyi bilirim. Benim de öyle adeta taptığım bir küçüğüm var :) Çocuğum olsa o kadar sevecek miyim merak ediyorum bazen :) Mayacık için hazırladığın kek enfesmiş eminim o da bu kadar sevgiyle pişmiş bir keki içinde kopaça olmasa bile yerdi :) Öpücükler.

Adsız dedi ki...

Duygu
Günaydın,Tijen.
Blogunuzdan önce kitaplarınızla tanıştım.’Bir Ot Masalı’ ve ‘Turunç Kokulu Düşler’ i okuyorum.Yemek yapmayı çok sevmemin ve tariflerinizi denemenin dışında bana kendimi öyle iyi hissettiriyorlar ki..özellikle ‘Turunç Kokulu Düşler’ i okurken kendimi bir çok kez gülümserken yakaladığım oldu.Ayrıca dün yaptığım ‘Su Tereli Patates Çorbası’na da bayıldım.
Okuduklarımdan incelikli bir insan olduğunuzu çıkarıyorum,ve incinmelerinize üzüldüm.Belki dediğiniz gibi burası böyle şeyleri anlatmanın yeri değildir,bilemiyorum.Bununla birlikte,kısa bir paragrafla hayatın kabul etmek zorunda olduğumuz adaletsizliğinden bahsetmiş olmanız;okumayı sevdiğim ve birazcık ‘her zaman iyi şeyler oluyor’ bloglarından sıkılmış olduğumu fark ettirdi bana ve ‘evet,gerçekten de öyle,değil mi?’ dedim.Belki bir blogum olsaydı yazardım da.
Maya’nıza mutlu ve uzun yıllar diliyorum,size de yazılarınızla hayatıma yeni bir renk getirdiğiniz için teşekkür ederim.Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Merhaba Duygu,
Çok teşekkürler paylaştığınız güzel dilekler, düşünceler için. Bloglar her ne kadar kişisel paylaşım sitesi olsa da bazı şeyler ortalığa dökülmese, kişi kendisine saklasa daha iyi gibi geliyor bana. Ama bazen de "söylemesem ölürdüm" duygusu gelip çörekleniyor insanın yüreğine. Söylemek, sevdiğin insanlarla paylaşmak bir nebze olsun rahatlatıyor.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Maya bence güzel bir dünyaya gelmiş..Onun hüzünlü cümleler kurmasını önleyecek bunun önünü alabilecek bir halası ve eminim ki çevresinde öyel büyükleri var.Bizim toplumumuzda çocuklar esef ve sıkıntı ile büyütülür hep herşeyden korkutularak ve bizlerde her daim fevri ve korku imparatorluğundan yetişmeye çalışmış bireyler olarak kafamızı uzatmaya çalışırız.
Ama onu öyle bir zaman beklemiyor ne güzel!
Ömrüne ömür değsin artsın ve arta arta güzelleşsin..Rabbim bereketli,huzurlu,sağlıklı ve güzle bir ömür versin..O 4'ü baya bir katlasın şöyle 20 lere 25 lere katlasın.O yeni gelecek nesillere umut dağıtan bir birey olsun..

Füsun dedi ki...

Halasının bir tanecik Maya'sına mutlu yaşlar. İyi ki doğmuş..

Narince dedi ki...

Halasının kuzusu iyi ki doğmuş! Uzun, sağlıklı yıllar onun olsun. Benim de iki yeğenim var, oğlan büyüdü, Melis'imiz yeşil gözlerini süzerek halacığımmm demiyor mu?

Güneşli Günler dedi ki...

Mayacığa nice güzel yaşlar diliyorum. Hala olmak ne demek biliyorum, içini titreten bir sevgi selidir o duygu. Ne mutlu Maya'ya sizin gibi bir halası var. İyi ki doğmuş ve iyi ki halası olmuşsunuz onun.

kara kitap dedi ki...

maya'ya mutlu,sağlıklı,uzun bir ömür dilerim.mayası güzellikler ve doğruluklarla karılsın.

çocuklarımız hayatımızın neşe kaynakları.saflıkları ve hayata bakış açılarıyla bize verdikleri çok ders ve sevinç var.iyi ki varlar.

Zeynep dedi ki...

Tijen iyi ki böyle şirin mi şirin güzellikler var hayatımızda;bize hayat katan,mutluluk veren...
İyi ki doğmuş Maya;hep mutlu ve sağlıklı olsun.
Sevgilerimle
Zeynep

Narince dedi ki...

Ah o yağlar! Benim yavrular dışarda da sulu yemek tercih ediyorlar. İki hafta önceydi, pişman oldum bir daha ordan yemem, üç gün midem ağrıdı. Bildiğin güvendiğin en iyisi.

gia dedi ki...

son dört yılda ne kadar da benzer üniteleri işlemişiz hayat mektebinde. sevgiler size ve hayatı tatlandıran mayalara...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen'ciğim,
Maya'ya sağlıklı, mutlu ve neşeyle dolu nice seneler dilerim.
Bu güzellikler olmasa hayat bazen hiç çekilesi olmuyor gerçekten de.Sana katılıyorum.
İyi ki doğdun Maya.
Maya gelince çikolatalısını da görürüz değil mi?
Çok sevgiler,

pelince dedi ki...

Tijencim mayacığın doğum günü kutlu olsun..sağlıklı,mutlu bir yaş diliyorum... hala olmayı bende çok istiyorum ;) pek uzak bir ihtimal ama bekliyoruz çaresizce;)

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Hayat o kadar enteresan ki, bir yandan çok hırpalarken diğer yandan güneşler doğduruyor. Son 4 yıla hiç değinmeyeyim zaten :( Miniğinize bu güzel sevgi çemberi içinde mutlu yaşlar dilerim. (Annem her yaş pastasına kaynar su ekler :) )

MMO dedi ki...

Sevgili Tijen,
Yazını okurken sana hak verdiğim noktalar oldu. Hayatı yaşanılır kılan mucizeler hep hayatımızda olsun.. Mayanın doğumgünü kutlu olsun. :)
Sevgiler..

foodmood dedi ki...

ben de Maya'nın doğum gününü candan kutluyorum Tijen'ciğim

kekin harika görünüyor!

Sen güçlüsün
zorluklar ve acılar seni daha da güçlü kılmıştır eminim... senin gibi sevecen birisi insanlara güvenmeden yaşayamazki...

aysenur runyan

Bocuruk dedi ki...

Güzel Maya' ya sağlıkla, mutlulukla, başarıyla ve keyifle geçireceği nice nice yaşlar diliyorum. Çok öpüyorum Tijencim :)
Sevgilerimle...

PASTA DANTELA dedi ki...

Maya nın doğum günü kutlu olsun ..sevdikleriyle sağlıklı ve mutlu büyüsün..sevgi ile kalın...

Ozlemaki dedi ki...

kopacali veya kopacasiz kekleriyle her yasi Maya'yi hep daha guzele gotursun, saglikla buyusun:)

sahra dedi ki...

Umarım mutlu ve güzel bir hayattta birlikte olursunuz. Aslında hayatın zorlukları olsa bile Maya'da bahsedebilme mutluluğunuz var. Ben yeğenlerim hakkında böyle bir mutluluğa sahip olamadım. Zaten yazmışsınız onunla mutlu olduğunuzu. Ama buna izin vermeyen anneler var. Bu akıl öğretme tarzı bir şey değil. Dost tavsiyesi desem ve yerinizde olsam nazar için bu güzel mutluluğunuzdan daha az bahsederdim. Sevdiğim için yazdım umarım çizgiyi aşmadım. Sevgiler,

Betül İnce dedi ki...

Tijen'ciğim,

Maya da tüm çocuklar gibi bir mucize gerçekten ve dediğin gibi yaşamı yeniden armağan ediyorlar bize. Ve yine dediğin gibi hep öyle kalsak, herkes öyle kalsa, acıyı hatırlatmayacak kadar yok miktarda incinsek, incitsek. Maya'ya sizlerle birlikte sevgi dolu bir yaşam diliyorum.