12 Ocak 2010

Var mı mercimek gibisi

Geçen sene Maya ziyareti dönüşünde değişik pirinçler getirmiştim. Siyah pirinç, bambu pirinci (yeşil), ufalak basmati, ince uzun kırmızı pirinç. Çoğunu pişirdim ama kırmızı pirinç uslu puslu bekliyordu kullanılmayı. Sonunda ona el attım, ayıkladım, yıkadım, bire iki su ölçüsüyle haşladım. İçine bir parça tuz bir parçacık da zeytinyağı koymuştum. İyi de pirinci tek başına yiyecek değilim. Yanına ne gider? Baklagil. Birden aklıma Müzeyyen'den aldığım organik yeşil mercimek geldi. Kiler raflarında bir kavanozun içinde hafif küskün buldum onu. Yalnız kalmış. Gelen giden, hatırını soran olmamış. Sevindi beni görünce. Ben de sevindim buluştuğumuza ve onu körili pişirmeye karar verdim. Önce koca bir soğanı doğrayıp hafifçe kavurdum zeytinyağında, yanında tane kimyonla. Bir kaç Elmalı havucu, tatlı mı tatlı. Bol sarımsak. Buzdolabında bir parça beyaz lahana vardı, salata yapılmayı bekleyen. Neden o da eklenmesin? Olur tabii. Bolca da maydanoz. Biraz Gürsel hanımın kurutulmuş toz domatesinden, lezzet versin, bir tatlı kaşığından az fazla da köri. Bu malzemelerin birbiriyle uyumlu olacağını düşünmüştüm ama bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmemiştim. Biraz ondan, biraz kırmızı pirinç haşlamasından. İşte nefis bir akşam yemeği. Pek güzel doydum doğrusu. (Bu aralar bloga ve blog komşularıma fazla zaman ayıramadığımın farkındayım. Ne olur kusura bakmayın. Yoğun bir dönem benim için.)

24 yorum:

papatyaninguncesi dedi ki...

Çok severim ben mercimeği.Favori yemeğim ise yeşil mercimekli bulgur pilavı.Bayılırım ona

beste dedi ki...

mercimekciyim bende ve korili cok guzel oluyor; afiyet olsun:)

bir demet feslegen dedi ki...

Yeşil mercimek içine girdiği her şeyi zenginleştiriyor, bayılıyorum ben de..

SEVGİ dedi ki...

yeşil mercimeğin küçük taneli olanını çok severim doğrusu...
marketlerde satılan iri taneli olanı pek sevmem ..
en son Antep ten deneme amaçlı almıştım ama pişman oldum ki keşke daha fazla alsaymışım ....

sevgiler...

Beyza dedi ki...

Tijencigim,
ellerine saglik. Mercimegi ben de cok severim. Bu hali de eminim cok lezzetli olmustur. Sevgiler.

pinarbk dedi ki...

Mercimeği de severim ama, içinde "Maya" geçen yazılar bir başka:)))

özlemişim seni okumayı

gulsev dedi ki...

Yeşil mercimeğe peygamber yemeği derler, bilmem doğruluk payı varmıdır. Bizim evde genelde çorbası yapılır, servis aşamasında tabaklara alındığında içerisinde 1 yemek kaçığı sirke eklerim, çok daha leziz oluyor :)

Ellerine saglık Tijencim..
sevgiler

Hülya dedi ki...

Çocuklumda "Mercimekci Teyze" vardı,Ayşe Baysal..O günleri hatırladım Tijen'ciğim.

Bugünlerdeki gibi ithal olanın makbul olduğu tüketim çılgınlığının had safhada olduğu günler gibi değildi...
Televizyonda sağlıklı olan önerilirdi satılması istenen ürün değil..
Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Mercimeği de seni de çok seviyorum canım..


Umarım yoğunluğun işlerle alakalıdır..Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..

pelince dedi ki...

Tijencim bende pek severim...ellerine sağlık...

işlerinde kolaylıklar diliyorum..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ÇALIŞ ARKADAŞIM ÇALIŞŞ
Ama kendinede iyi bakman şartıyla
ellerine sağlık çok hoş tarif.

Ozlemaki dedi ki...

Istanbullu Rumlardan edindigim bir aliskanliktir mercimege kimyon ve defne yapragi eklemek. Gelecek sefer illaki boyle yapacagim, yine cok canim cekti!

pelin dedi ki...

merhaba, mercimek bizim evde sade şekliyle çok sevilir ama böyle özgün bir tarifi de denemek lazım.

Sevgi Küçük dedi ki...

mercimek olsun da nasıl olursa olsun vallahi! sofya'da da en sevdiğim dostumdu. :)
çok da güzel bir şey yapmışsın sen yine. ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

hmmmm! bu ikilinin yanina birde hintlilerin tereyagli naan ekmegi olacak ben butun tencereyi yerdim heralde! yani yermisim gibi geliyor bana :-) yaramazlik yok basak hanim diyeceksiniz siz ama benim icimden geldi, yemeden duramayacagim gibi yazmadan da duramadim. Aslinda sizin yarattiginiz yemeklerin arasindan secme yapip, 'dunya mutfaklarina Tijen'den katkilar' isminde bir kitap cikarsaniz tam yeinde olur. Ben yine sizin adiniza fikir uretmeye basladim, en iyisi sarabimi icim kacirdigim gunleri okumaya devam edeyim sayfanizdan heheheheh. Sevgiler

lezzet sefasi dedi ki...

Yemegi hayal etmek guzel oluyor aslinda.Mercimek ,lahana uyumlu olur gibi geliyor.Ama Tijen hanim ben bu yemeklerin resmini pek bir merak ediyorum.
Fikirlerinize katilmak guzel.
Bu sefer,fikkirlerinize saglik diyorum.
Sefa :)

Narince dedi ki...

Olsun, sen işine bak. Kooperatif konusu mu gelecek, meraktayım ben. Yeşil mercimek kışın çok tüketilir bizde, en çok da çorba haliyle.
Bir kere de Bodrum'daki komşum gözleme yapmıştı, patatesli içle. Azıcık da yeşil mercimek eklemişti, çok güzeldi. Hep aklıma gelir de uygulamadım bir türlü.

Narince dedi ki...

Kolay gelsin komşum, kolay gelsin.

durutarifler dedi ki...

Kayınvalidem yeşil mercimek ve erişte ile çorba yapar, çok da güzel olur. Benim Atam bayıla bayıla yer.
Sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yeşil mercimek bizim evdede çok tüketilir.Bloğumun bir sonraki tarifinde de havuçlu mercimek yemeği olacak.Annemin kışın bize çok yaptığı bir yemekti.Hala severek yiyorum.Sevgiler.Mine

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

RABBİM eksikliğini göstermesin ..
Yuvanız bereketli olsun her daım..
Sevgilerle...

Sibel dedi ki...

En sevdiğimdir bakliyat deyince, kurtarıcıdır, hiç nazlanıp da akşamdan ıslatılmak istemez, hemen pişiverir canım isteyince, yemek acil olunca.. Havuç hiç koymadım içine? Şahane fikirmiş!

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Blogları dolasırken rastladım bloğnuza.Bizde mercimek severler olarak yazdıklarınızı beğeniyle okuduk .Bundan sonra takipçinizim.
Sevgiyle Kalın
AB

pasta evim dedi ki...

Tijen hanım merhaba. Çook uzun zamandır sessiz takipçilerinizdenim. Ammaaaa yeşil mercimekcimeğin her türlü halini seven birisi olarak dayanamayıp yazmak istedim. Bende sizin gibi her türlü baharatı denemeyi çok severim. Eşim iranlı olduğu içinde her yaz iran ziyaretimizde tüm baharatların otlarını taze taze alır ve gelene kadar bir aylık sürede kuruturum. En büyük zevkim de orada kaldığım bir ay boyunca her sabah manav alışverişini kendi ellerimle yapmamdır. Taze tarhun , kişniş, turpçe,tere ve daha bir sürü yeşil sebzeyi alıp sabah kahvaltısı için ayıklayıp hazırlarım. İnanın o tazecik yeşilliklerlerin kokusu şu anda burnumda. Türkiyede de İran yemekleri mutlaka evimde haftanın üç günü pişer. Safrandan Hel'e (kakule), Keşkden, Zerçubeye kadar inanılmaz lezzetlerin bir arada bulunduğu İran mutfağından oluşan bir sofra da beraber olabilmek dileğiyle .Güzel paylaşımlarınız için teşekkürler.