16 Ocak 2010

Çın çın... Çikolata saati

Buyrun siz de alın birer tane. Herkese var. Yetmezse devamını da getiririz. Biraz ağzımız tatlansın. Geçen ay Yasemin'ciğim Tuz Biber dergisi için söyleşi yaparken "sen hiç sağlıksız bir şey yemez misin" demişti. Ben de yerim ama az yemeye çalışırım demiştim. Gerçekten de bazen çok güzel beslenirim. Çok dengelidir, doğru şeyleri (kendimce tabii, doğru çok görecelidir çünkü), doğru zamanlarda yer, spor yaparım ve kendimle gurur duyarım. Ancak her dönem böyle olmayabilir. Mesela bugünlerde canım hep tatlı çekiyor. Gidip baklavalar, kadayıflar almıyor, evde ağır tatlılar yapmıyorum tabii. Zaten diyorum ya, artık ağır tatlıları yiyemez oldum. Yoğurt mayalamak için 2.5 kg süt alıyorum her hafta. Pazara taze süt getiren çok tatlı ve güvendiğim bir genç kız var. Çok da güzel yoğurt oluyor sütünden. Geçen gün aldığımdan 700 ml artırdım ve su ekleyerek 1 litreye tamamladım. Çok güzel bir kakaom var, ondan kullandım. Şeker yerine yarım bardak keçiboynuzu pekmezini tercih ettim. İçine de bolca portakal kabuğu rendeleyip bir tatlı kaşığı portakal çiçeği suyu koydum. Yarım paket çikolata ekledim, dayanamayıp aldığım çikolatanın kalanını. Daha da bir güzel oldu. Canım tatlı çektiğinde dolaptan bir kase buz gibi çikolatalı muhallebi çıkarıp yemek hoşuma gidiyor.

32 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ahhh ahhh zaaflarımın başıda gelir çikolata..
Yemezsem olmaz ! İllaki her gün bir miicik parça yemeliyim .
Muhallebiye keçi boynuzu pekmesi koymak hiç aklıma gelmemişdi.Deniyeceğim kızım muhallebıyı cok zevıyor lakın pekmezı sevmıyor malum pekmezin de bedene sundugu besleyıcılık fazla..bakalım pekmezlı muhallebiyi Lulum yiyecekmi ?
Teşekkürler sayen de bir bilgi daha öğrendim.
Sevgilerle..

SEVGİ dedi ki...

tatlıda şeker yerine farklı alternatifler kullanmak ne güzel ve de sağlıklı ...

Aysultan... dedi ki...

Bence de buz gibi yemeye doyamaz insan,hele özel günlerde nasıl istiyor insanın canı ...
Ellerine sağlık ablacım:)

Ada Deniz dedi ki...

ben aldım çikolatamı. Hiç dayanamam. Muhallebide pekmezi ben de denemedim. Ama benimkiler seviyorlar. Tahin-pekmez ya da az sulandırıp meyva suyu niyetine içiririm kışın

mutfakcini dedi ki...

Tarifi hemen not alıyorum.Canım tatlı çektiğinde yapmak için..

aysegul dedi ki...

Sabahın altısında evden çıkarken
anneciğim zorla tahin pekmez içiriyor Tijen ablacığım.Aksi gibi sabahları canım birşey istemiyor.
Bir adet çikolatanızdan aldım,
sadece bir adet :)
Sevgilerrr

Ozlemaki dedi ki...

portakalli portakalli hem de mis! yine icim ferahladi!
Bu arada Yunus da bir tane cikolata istiyor :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijen muhallebide bile fark yaratmışsın. Aynısını yapacağım kızımla, keçiboynuzu pekmezim yok ama onun yerine üzüm pekmezi koyarım. :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

OFFFFFF OFFFFF OFFFFFFFFF
AMa yıllık bakımdayım tatlişkom.
ben bol bol bakacağım..
bol bol seyredeceğim.
nasılsa SINIRSIZ BAKMA İZNİM VAR :)))
ama laf aramızda çokda güzel TİJENciğim .

meleginmarifetleri dedi ki...

Afiyet olsun tijencim arda sırada insanın canı tatlı çekiyor vallahi:)

beste dedi ki...

cuku! saglikli muhallebi cikolatasiz bir hayat dusunemiyorum:)

agro dedi ki...

Tijen Hanım,
Siz eski yazılarınızda steviadan çok sözeder ve tatlılarınızı onunla yapardınız. Uzun zamandır blogunuzu ziyaret etmiyordum. Son zamanlarda hiç sözetmemişsiniz. Bu bitki hakkında bildiğiniz olumsuz birşey mi var? Ben diabetli veya diyet yapan arkadaşlarıma öneriyordum, bu nedenle merak ettim.
Bilgi verebilirseniz sevinirim.

Tijen dedi ki...

Yok stevia ile ilgili negatif bir durum yok, sadece bu ara evde olmadığı için kullanmıyorum, o da bir tür alışkanlık işi. Bildiğim bir sakıncası yok yani.

gulsev dedi ki...

Tijencim değişik bir soğuk tatlı olmuş seninki, eline sağlık. Çikolata sevmeyen varmıdır bilmek isterdim doğrusu :)
Bu arada senin süt aldığın pazar neredeymiş, sütçü kız nerdenmiş meraklandım doğrusu...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen'ciğim,
Çok güzel olmuştur tadı, eminim.
Tam da zamanı gelmişken aklıma takılan bir konuyu sana sormak istedim.
İzlediğim, okuduğum yayınlarda pekmez ile süt(demir+kalsiyum) ve türevlerinin birlikte tüketilmemesi gerektiği yönündeydi.İşin kimyasını pek bilmiyorum ama kalsiyum demiri bağladığı için bir faydasının olmayacağı, o nedenle ikisinin bir arada tüketilmemesi söyleniyordu hep. Bunları bilmeden önce çocukların sütlerine pekmez koyardım.Artık pekmez yerine balı tercih ediyorum. Yanlış biliyorsam beni uyarır mısın?
Öyleyse; ben de şeker yerine pekmezli kekler, tatlılar yapmayı çok istiyorum.
Afiyetler olsun, bizim için de ye olur mu?

zerrin-misss dedi ki...

tijenim, işte ben böyle seviyorum çikolatayı. yani içine bişiler ekleyerek, senin yaptığın gibi, muhallebi gibi, bisküvilerle, falan filan :) özellikle portakal ...

yukarıdaki tabak bana başka bir tatlı yapabilmek için cazip geliyor anlayacağın, yoksa önümde dursa alıp atmam ağzıma... :)))

Pekmez süpper fikir. Bende denemek için sabırsızlanıyorum.

Öperim yanaklarından.

Şöyle güendiğim birinide ben bulsam süt alsam yoğurt mayalasam. Nereden bulacağım koca istanbulda güvenilir birini. offf pufff

Tijen dedi ki...

Işıl'cığım,
Süt-pekmez konusunu bilmiyorum, doğru olabilir dediğin. Araştırayım ben de bir.
*
Zerrin'ciğim,
"Aysun the sütçü" var, neredeyse organik sütü, ondan alanlar çok memnun. İnternet grubu da vardı, bir araştırsana?

Tijen dedi ki...

Yorum bırakan herkese teşekkürler! Bu muhallebiyle ilgili bir not: Özellikle keçiboynuzu pekmezi harika oluyor, çikolatamsı bir tadı olduğundan belki de...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Tijencim gerçekten sana çok merak ederek sordugum bir sruydu bu, senin gibi yedigine içtiğine bu kadar dikkat eden birinin kötü beslenme alışkanlıkları olup olmadıgı eminim cogu kişinin de merakıdır. muhallebi tarifin harika,ellerine sağlık

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Afiyet olsun Tijen'ciğim.

keçiboynuzunu diğer baharatlarla karıştırıp demleyip içiyorum.Ama pekmezini tatlılarda denemedim.Eminim güzel olmuştur özellikle de sağlıklı oluşu :)))

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Benim yaptigim muhallebilerin uzeri kaymak bagliyor, bende yiyemiyorum (mizirkici kiz derler bana!) o yuzden cikolata alinca genelde eritip misir gevregi ile karistirip buzdolabinda donduruyorum, oyle yiyorum. Keske sizin kadar becerikli olsam,nerdeeee :-)

bir demet feslegen dedi ki...

Aynen ben de hep içimden geçirmişimdir Yasemin'in sorduğu soruyu, cevabını öğrenmiş oldum böylece :)
Buz gibi muhallebi yapmak lazım şimdi, afiyetler olsun :)

neslihan erzincan özgür dedi ki...

afiyetler olsun canım.sevgilerimle...

ZencefilliÇörek dedi ki...

Tijen'cim muhtesem bir karisim olmus.:) ellerine saglik.

evet sanki kalsiyumun demiri tuttugu gibi seyler konusuluyor yazilip ciziliyor galiba. gerci bu bebek mamasi degil. maksat agzimiz tatlansinsa bence cok de onemli degil. (:

bu arada diger tarafa da yazdim canim, senin Ny'in(Nj'in) gelmis, hadi bekliyoruz :)

kara kitap dedi ki...

dün canım çikolatalı muhallebi istemişti.ama çok yerim diye yapmamıştım.yazınızı okuyunca birden ağzım sulandı.yalnız muhallebiyi koyulaştırmak için ne koydunuz?nişasta,un gibi zararlı beyazlar yok mu?

pasta evim dedi ki...

Harikasınız, ben de çok isterim.

Tijen dedi ki...

Kara kitap'a;
Un ve nişasta var evet. Ekmek ve kekte tam un kullanıyorum ama muhallebilerde
1 kg süte 2 çorba kaşığı silme un, 2 çorba kaşığı silme nişasta koyuyorum. tamamen
kaçış olsa keşke tüm beyazlatılmış gıdalardan ama...

gulsev dedi ki...

Oooo Antal'ya bize epey uzak Tijen'cim :))) Antalya- İstanbul

Özlem dedi ki...

çikolata kokusunu duyunca geldim hemen :)

Gizem dedi ki...

Lohusalar iki tane alabilir bence

Hanife dedi ki...

Cikolata gibisi var mi Tijencim. Ama su kasedekilerden ben bir tane almaya garanti veremem, bastan soyleyeyim.
Kakaolu ve cikolatali muhallebide portakal aromasi nasil yakisiyor ama. Ben de bir kere denemis, bayilmistim..
Sevgilerimi gonderiyorum sana..

rumma dedi ki...

Tijen hanım ben de bu sorunun cevabını merak edenlerdendim..:)

İçim rahatladı bir parça..:)))

Çikolatanızdan aldım bir tane

sevgiler