26 Ocak 2010

Bu da bir tür mantı

Vallahi de billahi de mantı. Şakası yok yani. Annelerimizin, anneannelerimizin mantısından değil elbet. Biraz modern bir mantı bu. Ayrıca Türkiş mantılardan da değil, Çin işi. Amerikanlaştırılmış, modernize edilmiş bir Çin mantısı. Hikayesi şöyle: Günlerden bir gün bir yazıda, Manhattan'daki Çin Mahallesi'nde enteresan bir restoran olduğunu okudum. Adı Dim Sum Go Go. Şurada mekanla ilgili diğer fotoğrafları görebilirsiniz. Oralara yolumu düşürdüm (tabii bu New York'ta olduğum zamanlardan birinde mümkün olabilirdi ancak), girdim, gösterilen masaya oturdum. Ne yiyeceğim? Tek başına olmanın zararları. Yanında biri olsa çeşit çeşit yiyecek seçebilirsin listeden. Oturunca hemen bir sipariş kağıdı ve kalem getiriyorlar. Çince ve İngilizce yazılardan anlayabildiğiniz kadarıyla işaretliyorsunuz. Et yemediğim için etsiz mantı tabağından istedim. Bambudan yapılmış pişirme kapları içinde buharda pişirilmiş mantılarım ve üç farklı sos geldi. Ve çubuklar ve yasemin çayı. Her birine teker teker baktım, inceledim, sosları tattım ve gözlerimi kapatıp -şaka tabii, gözlerim kapalı olsa ne yediğimi nasıl göreceğim- kendimi bu tecrübeye bıraktım. Doğal malzemelerle renklendirilmiş, farklı harçlarla doldurulmuş mantıların her biri kendine hastı. Şaşakalarak yedim, sonra da iyi ki gelmişim dedim.

33 yorum:

Selen dedi ki...

Dim Sum yemek hem cok keyifli hem cok lezzetli. 5 yasindaki kizim bile bayiliyor ama yesilini hic gormemistim. Arayalim bakalim, ilginc olabilir :)

Evren dedi ki...

bir belgeselde seyretmiştim hazırlanışı ilgimi çekmişti, bir yurtdışı gezisinde tadına bakmıştım, alışık olmadığım tadıyla süprizli bir yiyecekti...

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ama kesin tadamam canım..Bana göre değiller Tijen'ciğim..Orada yanında olsaydım kesin iştahını kaçırırdım senin..Özledim tatlım..Sevgilerle

ASLI dedi ki...

Deriz ya "adamlar yapmış" :) yapmışlar yine bize ters gelen onlara doğru geliyor. Çin yemeği hiç yemedim denemedim de, lezzetini öğrenmek ilginç geliyor. Size afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Çok ilginç görünüyor.Sen söylemesen mantı olduğunu hayatta anlamazdım :)
NOt: Bu arada ben Hande. Profesyonel bilgi ve tariflerimi aktarabilmek amacıyla bu blogu açtım. Fikirlerin benim için her zaman çok önemli. O nedenle haber vermek istedim. Sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok ilginc:)

Aysultan... dedi ki...

Çok ilginç,değişik tecrübeler edinmek güzel bir duygudur:))
sevgiler...

Gizem de Brx. dedi ki...

vaaay, super bu!

Unknown dedi ki...

Ben resmi görünce ıspanaklı mantı sanmıştım.. Tijencim tatilde pasta değilde, kardan dolayı her fırsatta sucuk ekmek yedik. Hatta abarttık pazar akşam -8 de sucuk mangal yaptık. Uzuunca bir süre el sürmeyiz attık sucuğa))

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok değişik görünüyor ama rengine bayıldım:-)yeşilin tonu harika.afiyet olsun canım.sevgilerimle...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

TİJENNİM AFİYET OLSUN NE KADAR DEĞİŞİK BİR MANTI BU .ŞİMDİ DİYELİM Kİ CANIMIZ BU MANTIDAN ÇEKTİ PEKİ TÜRKİDEYE YAPAN BİR YER YOK MU ?
SEVGİLER

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim yazıyı okumasam resimdekini bir tür şekerleme falan zannederdim herhalde:).
Çin yemeğini çok severim ama bu mantılardan hiç denemedim. Bir gün denemeyi çok isterim gerçekten.
Sevgilerimle:).
aslı

lezzet sefasi dedi ki...

Seviyorum ben bu Cin lileri.Sebze yemekleri harika oluyor.Birde eggroll larini cok severim.Ah birde su sopalarini tuta bilsem:))
Resimdeki renk cok hos.
Tijen hanim allah bilir siz bunlardan evde de yapiyorsunuzdur.
Sevgiler
Sefa

Narince dedi ki...

Annem geldi dün, mantı yapıverdik hemen. Kaşık kaşık yedim. Üj bej kilo verdim ya yerine kyacağım illa ki!
Aslı gibi düşündüm ben de yazıyı okumasam, tatlı gibi duruyor.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

keşke yanında olsaymışım :))
çeşit yapardık tijencim.
ben senin tabağındakileri durmadan aşırırdımmmmm :))))))))))))))

lavantalimon dedi ki...

bak bunu yiyebilirdim sanıyorum.
şimdi amerika da gittiğimiz japon suşi hatırladım ay kabusdu benim için :))
hiç olmazsa bunda et yok istediğin gibi ye rengi hoşuma gitti:)

Zehra Gürgen dedi ki...

Sen söylemesen mantı olduğuna bile inanmam !!!

tijencim benim bahçede birsürü ebegümeci var kavurması yapılırmış başka ne yapabilirim?

gülizar dedi ki...

TİJEN ABLA HİÇ BİRİ BİZİM MANTIMIZI TUTMAZ AMA DİMİ BOL SARIMSAKLI TEREYAĞLI :))

Sevgi Küçük dedi ki...

Ay çok güzel buuu!Afiyetler olsun sana Tijenciğim. Fotografta çoook güzel olmuş. :)
Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cın yemegını cok severım
sen begendıysen kesın guzeldır canım .Chıcagoda bol bol gıttım restorana bır aksam tatlı eksı tavuk ıstedım kızım bayılıyor ama ben asla yıyemedım goruntusu muhtesemdı.Senın mantını okuyunca anımsadım .Sevgıler.

mutfakcini dedi ki...

Çok ilginç,bizim mantılarla uzaktan yakından ilgisi yok :)Mutfak kültürün uçsuz bucaksız..Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Tijen kulaklarin cinliyorsa bendendir)) evde ne zaman tarhana yapsam seni aniyorum. hatta blogumda bile yazdim. hollandadan sevgiler..

Ozlemaki dedi ki...

muhtemelen uzunca bir sure buyuk bir hayranlikla muhtesem seffafligini, ve olaganustu rengini izlerdim, sonra yemege kiyip kiyamayacagim mechul tabi :)

insaat dedi ki...

ilk defa böyle yeşil renkli bir mantı gördüm.

Tijen dedi ki...

Hayatta ogrenecek ne cok lezzet var degil mi? Iste bu da onlardan biri. Ben cok sevdim dilerim tatma sansiniz olur ise sizler de seversiniz.

Meyvelitepe dedi ki...

Bakınca yeşil gül biçimli bir mantı olduğunu düşündüm. Çok şık görünüşü, tadını da merak ettim. Belki biz de ıspanak veya pazı vs. sularıyla hamuru boyayıp en azından görüntü olarak yeşil gül mantılar yapabiliriz.
Aslında önümüzde ne kadar çok seçenek duruyor, biz ise yalnızca kendi bakış açımıza girenleri algılayıp düşünebiliyoruz ta ki biri bize yepyeni ve farklı bir şeyi işaret edene kadar.
İşte bu yüzden "çok gezen" daha çok biliyor. Açtığınız yeni ufuklar için çok teşekkürler.

Sevgiler
Jale

meleginmarifetleri dedi ki...

lezzetini merak ettim ben bu mantının nasıl renkle alakalı olara bir aroması varmıydı? içinde ne vardı? mmm merak ettim yaa:)
sana afiyet olsun canım gezip gördüğün için çok şanslısın vallahi:)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çoook severim Çin yemeklerini çooookkk ama yine de bizim Türkiş mantı daha lezzetli sankiii :)))

SEvgiler,
Evren

daimamutfak dedi ki...

Sevgili tijen çok değişik bir şekil..tat olarakta bizim damak zevkimize uyuyormu bilmem ama denemekle iyi etmişsin..afiyet olsun..sevgiler

durutarifler dedi ki...

hiç yemedim hem de hiç duymasım. Otlarla renklendirilmiş bence bu mantı. Yeşil yeşil ıspanaklı makarna gibi.

Peritozu dedi ki...

Cok degisik gorunuyor,annemin yaptigi mantidan cok farkli,ama denenesi bir rengi var :)

:)den dedi ki...

Hayat gerçekten en güzel hediye!
Binlerce, hatta milyonlarca, milyarlarca farklılıkların içinde yaşamak ve onları ömrümüzün yettiğince tanımaya, öğrenmeye çalışmak müthiş!
Çok heyecanlandım bu mantıyı görünce...
Yeni bir bilgi daha, harika!
Günün birinde tatmayı çok isterim.
Teşekkürler canım...

Mutfak Dili dedi ki...

AAA gercekden mantimi bu hayret daha neler gorcez Allahim. Sozunuz de cok guzel olmus AAA Manti diye