29 Ocak 2010

Badem sevmeyen var mıdır?

Yoktur herhalde. Yoktur değil mi? Ben düşünemiyorum doğrusu. Yani insan nasıl sevmez ki bademi? Bu bademleri geçen hafta almıştım. Kuruyemişçide tattığımda taze gibi geldi ya bir kaç tane yedikten sonra pek de taze olmadığını farkettim. Çok değildi gerçi, hepi topu 200 gram almıştım ya yeni bir şekle dönüştürebileceğimi hatırlayınca rahatladım. Kaç yıl önceydi unutmuşum, bir dönem TRT'de yayınlanan Damak Tadı programının danışmanlığını yapmıştım. Programda "Sihirli Eller" diye bir ufak bölüm vardı, belki aranızda programı ve o bölümü hatırlayanlar vardır. Sihirli eller kısa sürede hoş bir yiyecek hazırlıyordu (kişinin vücudu görünmüyordu, sadece eller ve yaptığı iş). İşte sihirli ellerin program için hazırladığı yiyeceklerden biri "soya soslu badem" idi. Bademleri bir kaseye koydum, üzerine de 1 çorba kaşığı soya sosu (evde organik bir soya sosum var, onu kullanıyorum). Arada karıştırarak 10-15 dakika beklettim. Fırın tepsisine yağlı kağıt koydum, üzerine de bademleri. Fırını 200 derecede ısıtıp 10 dakika kadar, arada alt yüz ederek fırınladım. Hafif tuzlu, çıtır çıtır bir çereze dönüştü benim bademler.

17 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aslında yediğimiz ama faydalarını bilmediğimiz o kadar çok şey varki.Bademde bunlardan biri kalsiyum yönünden çok zengin bir besin.Ben kızıma haftada birkaç kez sabah kahvaltısında 2-3 badem yediriyorum kendimde yiyorum.Aslında biz bayanların ilerki yaşlardaki problemleri için tüketmemiz gereken bir besin.İzmirden sevgiler.Mine

Aysultan... dedi ki...

Bademi severim o nefis aroma sevilmez mi ?
süper olmuştur eminim abmacım:))
badem yerine başka tazeliğini kaybetmiş kuruyemişleride kullansak evde boşa beklememiş olurlur hem elelrine sağlık:))

Ozlemaki dedi ki...

Datca/Palamutbuku'nde imece usulu kirdigimiz payam/bademlerin hatirina derhal denenecek! Bayilirim :)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Bademi sevmeyen gerçekten yoktur bence de fakat fikir iki kere süper. Denemek lazım sevgiler..

Narince dedi ki...

Küçükken kıymetini bilmiyorsun böyle şeylerin. Dayım Ormanla ilgili sendikada yöneticiydi. Çuvalla badem getirirdi. Yengem bize de verirdi, elde baklavalar açardı cevizin yanına badem de katardı mutlak. Şimdi olsa çuvalla badem, nerdee?

Ama ben sihirli elleri hatırlar gibiyim.

Unknown dedi ki...

yaratıcılık böyle bişey iste. 40 yıl düşünsem aklıma gelmes. sevgiler,

Ferkay dedi ki...

Tijencim çok ilginç ama deneyeceğim. Badem hiç sevilmezmi..
Öpüyorum canım seni.
Sevgiler..

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Badem sevmeyen birini nedense bende düşünemiyorum, hele hele aktarlarda satılan tuzsuz badem...İşte ben ona bayılıyorum...

Sevgiyle kal,

lavantalimon dedi ki...

Bademi ve bademli ürünlere bayılırım.
fakat her bademde badem değil sanırım kaysı çekirdeğini bile badem diye satıyorlar.

en güzel bademler Datça da yetişiyor yazlık yapıcaz diye kesmedilerse:(

daimamutfak dedi ki...

Tijenciğim insan gençleştikçe bu tür ürünlerin değerini daha bi anlıyor..Megerse ne şanslıymışız da kıymetini bilip yemezmişiz..

neseersoy dedi ki...

Tijen'cim harikasın ,aynı şekilde benimde hafifçe yumuşamış bademlerim var , bende aynısını deneyeceğim.
Sevgilerimle,
Neşe

kara kitap dedi ki...

bademi ailecek çok severiz.özellikle kalorisi diğer kuruyemişlere göre daha az olduğu ve kalsiyum açısından zengin olduğu için çiğ bademi tercih ediyorum.kıtır kıtır ne güzel yenir. :)))

lezzet sefasi dedi ki...

Tijen hanim kocaman selamlar sevgiler. Soyasosu cok guzle bir fikir.Deyiisklik acisindna bende hemen deniycem.
Tesekkurler paylasim icin.
Sevgiler,
Sefa

durutarifler dedi ki...

Ne zamandır uğramamışım sayfaya. Çok da özlemişim sizi.
Badem en sevdiğim çerezdir. Ama evde kendim hiç yapmadım. Süper fikir. Eminim çok da lezzetli olmuştur.

alimerginoglu dedi ki...

Badem ya da bizim oralardaki adiyla payam deyince aklima datca gelir hep. Ve Nihat Akkaraca... Datca bilgesini, Nihat abisini kaybedeli 1 yil oldu. Eger musaade ederseniz gecen yil onun agzindan dinleyip blogunuza koydugunuz kisa hayat hikayesini kucuk bir yazi ile bloguma tasimak istiyorum. Yazilarinizi her zamaki gibi keyif ve ilgi ile okuyorum. Her gun yeni bir sey ogreniyorum... Harika!

Tijen dedi ki...

Alim merhaba,
Elbette kullanabilirsiniz yaziyi. Topragi bol olsun Nihat abimizin. Sayenizde ben de onu animsamis ve dualarimi gondermis oldum.

:)den dedi ki...

Sevilmez mi badem? Sevilir! Hele çıtır çıtır çereze dönüşmüş hali yok mu, ayıla bayıla yenir. Datça hatırlanır, Can Yücel özlenir, ezmesi ağzı sulandırır, kurabiyesi, damakları şenlendirir...
Velhasıl; herhali sevilesi ve yenilesidir sevgili bademin:)