02 Aralık 2009

Tuzunu ve biberini eklemek

Hemşireniz kapak kızı olmuş haberiniz var mı? Kendisi değil de sebzeleri. Pek de yakışmışlar TUZ BİBER dergisinin kabağına. Yasemin'ciğim bayramda yazıp yolladığım yanıtlara, tarif ve fotoğraflara teşekkür edip, "Hızır gibi yetiştin Tijen'ciğim, aslında Ocak sayısında kullanacaktık senin söyleşiyi ama Aralık sayısına çekmek durumunda kaldık," deyince bayramda oturup hazırladığıma ve hemen gönderdiğime pek sevinmiştim. Neyse, sözü uzatmaya gerek yok. Yasemin sordu ben yanıtladım. Tarifler Turunç Kokulu Düşler'den. (Şu anda İdefix sitesinde %35 indirimli, diğerleri de en az %20 indirimli. Hani tam yılbaşı üzeri, sevdiğiniz birilerine hediye etmek istersiniz belki dedim.) İyi okumalar ve afiyet olsun. (Başta Ferah olmak üzere Tuz Biber dergisine emeği geçen herkese teşekkürler!)
*
Bu fotoğraftaki salatayı (yemek niyetine de yenebilir tabii) kışla bahar arası bir zamanda yapmış olmalıyım. O dönemde elimde Aksaray'daki bir dükkandan aldığım tütsülü İran pirinci vardı ve onu değişik şekillerde değerlendirmek istiyordum. Tütsülü olduğu için çok yoğun bir aroması vardı. Sebzelerle buluşturmanın güzel olacağına kanaat getirmiştim. Öyle de olmuştu. Çıtırık Sultani bezelyeler, tazecik brokoliler, hatta belki çoğunuzun tatlı dışında hiç kullanmadığı balkabağı... Fotoğrafı çektiğim günü dün anımsıyorum. Zaman ne garip şey. Bir dahaki İstanbul ziyaretinde vakit yaratabilirsem yine uğramalıyım oraya. Belki yine bulurum tütsülü pirinç ve yepyeni lezzetlerle buluştururum!

24 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

kutlarım canım..salata harika gerçekten..lezzet kokuyor..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Salata ne kadar lezzetli ve pırıl pırıl duruyor, ellerine sağlık Tijenciğim.

Tütsülü İran pirincinin tadını çok merak ettim.

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijen salatan çook güzel gerçektende.Ben yapsam bu kadar canlı, diri ve lezzetli olmaz :(

Betül İnce dedi ki...

Keşke hep bu renklerin içinde yaşasak da şu hamurlara bulaşmasak. Ellerine sağlık Tijen'ciğim.

serinmavi dedi ki...

Görüntü tek kelimeyle enfes Tijencim.Ben bir sebzesever olarak bayıldım doğrusu.
Seni tv de izlemek çok hoş olurdu diye bir düşünce geliverdi bu yazını okuyunca,ne hoş olurdu gerçekten:)

Selamlar...

Sevgiler....

Sevgi Küçük dedi ki...

Ellerine sağlık!Canlı canlı fotograf olmuş eminim tadıda hoş olmuştur. Bir daha ki İstanbul buluşmasına bende geliyorum. Belki pirince birlikte bakarız? :D

Ferahın Mutfagı dedi ki...

Mailini bulamadım. Buradaki netim cok kotü. Kimseyle yazışamadım . Bizimle olduğun için ben çok teşekkür ediyorum. Herşey son dakikada oldu ama güzel oldu.. Herşey için çok teşekkür ediyorum. Umuyorum sende beğenmişşindir.
Sevgiler

pelince dedi ki...

Tijen röportaj sorularını çok beğendim,cevapların o kadar içten ve samimi geldiki seni daha çok sevdim :) yüreğine sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

önce seyret, sonra ye beni diyor!

Tijen dedi ki...

Pelin'ciğim,
Sorular için Yasemin'e teşekkür ediyorum, o sordu ben söyledim.
Beğenmene çok sevindim!

kirazdünyası dedi ki...

çok güzel görünüyor,tablo gibi :)

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim severek takip ettiğim Tuz ve Biber'in bu ayki konuğu senmişsin, ne kadar sevindim:).
Bu salata(yemek) harika görünüyor. Sadece renkleri bile insanı canlandırmaya yeter:).
Sevgiler...
aslı

Narince dedi ki...

Ben gidip dergiyi okumalıyım.
Hem sebzeler nasıl oluyor da bu kadar canlu, diri kalabiliyor kafa yormalıyım.

Narince dedi ki...

Okudum da döndüm. Yok yok huysuz bir ihtiyar gibi değil de bazen müffettiş gibi görüyorum seni.Tarifi koyarken, eyvah şimdi Tijen görecek, bana söylemeyecek ama içinden de şunları geçirecek diyorum. Bir de beğenirsen, kendimi öğretmeninden aferin almış, başı okşanmış bir çocuk gibi hissediyorum.

Tijen dedi ki...

Necla'cığım,
Çok alemsin. Yok yok bence huysuzluk ediyorum. Elimde değil inan. Kusura bakmayasın sana kendini kötü hissettirdiğim için ama en azından bir farkındalık yaratıyorsa bir işe yaramış oluyor huysuzluğum değil mi?

Mavi Elmas dedi ki...

Benim sebze ile aram çok iyi değil ama sizin fotoğraflarınızı görünce canım yapmak istiyor nedense. "Gel beni ye diyorlar" sanki.

Hülya dedi ki...

Nasıl canlı bir fotoğraf insanın iştahı açılıyor.
Hemen Tuz-Biberi okumalı...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

blogunuza girince kendimi antalya / ALANYA da gibi hissediyorum...elinize saglik
www.baharloy.blogcu.com
züleyha

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Tijenciğim öncelikle kendi adıma sonra da tüm dergi okuyucuları adına tekrar teşekkür ederim ben de içten cevapların için. bir de birbirinden güzel tariflerin için, gerçekten bu ay hızır gibi yetiştin bu da ayrı konu. herkesin zevkle okuyacağı ve senin hakkında meraklarını bir nebze giderecekleri bir röp. oldu sanırım. sevgiler

Narince dedi ki...

Ne kusuru, benim hiç şikayetim yok durumdan. Kesinlikle, durup düşünmeme sebep oluyorsun.Ağır yemekler, çok şekerli tatlılar pişirirken benimkisi sırf hedonizm, yaramaz çocuk olmayı seçiyorum çok zaman.

(Hem sen kusuruma bakma, geç dönebildim. Akşamlarımız yoğun, ödev, ders, uyku derken.)

bir demet feslegen dedi ki...

Hiç aklıma gelmez salatada bal kabağı kullanmak.. Hele foto.nun o berraklığı pırıllığı beni benden aldı, eline sağlık Tijen'cim

Adsız dedi ki...

Tebrikler Tijencim salatadan ziyade ana yemek de olabilir gerçekten çok hoş ellerine sağlık:)

Sevgiyle.

acupofcaffein dedi ki...

tebrik ederim. Herşeyi ile çok güzel.
Ben buldukça iran princi yiyorum bayılıyorum. Bulamazsam da yasemini deniyorum. İkisininde kokusu çok hoşuma gidiyor.
sevgiler.
arzu-acupofcaffein

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım benim affet nolur :((((
mazeretlerimden sen dahil kimselere zaman vakit ayıramaz oldum.
Nasıl bir güzelliktir böyle .Salata güzeli seçerim ben onu :))) Princi merak ettim.Tütsülü demek. hiç duymamıştım ?? Susamlarınada bayılıyorum oda ayrı bir konu :)

Dün akşam ; içime sindire sindire okudum röportajını. Yaseminide tebrik ederim diğer emeği geçen tüm arkadaşlarımıda.

Nefis bilgiler, şahaser VURGUlar yapmışsın. GDO- Hazır gıda ! doğal yaşam ve beslenme ayrıntılarına hayran oldum.
Bloğum olmadan önce bu kulağıma gözüme hoş gelen blog ismi ve düzeni beni çok etkilerdi.
Ben nerden bilirdim bu kadar doğru,
bu kadar bilinçli ellerin dillerin içinde olacağımı.
NE KADAR KEYİFLİ VE MUTLUYUM...
AH BİR BİLEBİLSEN ?
Teşekkür ederiz Tijen'ciğim...