05 Ekim 2009

Salatayı mı ayvayı mı?

Nicedir mutfağa girip yaptığım yiyeceklerden birini fotoğraflamamıştım. Muhtemeldir ki bunu da fotoğraflamazdım, aklıma ona dair anlatacak bir şey gelmeseydi. Olay şöyle vuku buldu: Dün o aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz mandalinalardan bir kaç tane daha koparmak için gittiğimde bir başka terkedilmiş bahçedeki koca ayva ağacından düşen ayvaları gördüm. Çimenlerin üzerinde sarı sarı yatıyorlardı. Bir tanesini alıp anneme getirdim tadına baksın, beğenirse arkadaşa söz verdiği ayva marmelatı için kullansın diye (söylemeden edemeyeceğim, bizim sitede bu sene ayva pek bol. Hoş bol olmadığı sene yok gibi ama ayvanın bolluğu kışın sert geçeceğine delaletse, bu kış yavuz geçecek arkadaşlar.) Annem tadına baktı, beğendi. Gerçi daha tam olmamış. Biraz daha beklemek lazım. Gerisini atma, ziyan olmasın, ben salataya koyarım dedim. Buzlukta artık kullanılması gereken haşlanmış siyah fasulyeler vardı. Dolaptaki tüm salata malzemesini çıkardım, marul, turp, salatalık, kırmızı ve yeşil etli biber. Yıkadım, doğradım. Bahçeden de bol maydanoz ve roka. Ayvaları da ufak ufak doğradım. İçine bir mandalina ve bir limonun suyu, 1.5 çorba kaşığı sızma zeytinyağı (bu sefer Yerlim'in organik sızması) ve deniz tuzu koydum. Bir güzel karıştırdım. A tabii annemin kırdığı cevizlerden de ufaladım bir kaç tane. Önce poz verdirdim, sonra iştahla kaşıkladım. A evet, başlıktaki gibi, "ayvayı yedim" ama salatayla birlikte.

24 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Acaip lezzetli görünüyor...Bende ayvayı denemek istiyorum salatada, üzerine mandalina ve limon suyu!Harikaaa...Çok özendim:):):)Afiyet olsun, yine içten bir yazı, orjinal bir lezzetle karşımızdasınız...

Eya dedi ki...

Vallahi Tijencigim....böyle Ayva yemeye can kurban...ayvayi receli ve tatlisi disinda pek sevmem, buruk gelir ama bu salatanin icine dalasim geldi fotografta... ellerine saglik, sevgiler

zehra

Disalce dedi ki...

canım bende yılın ilk mandalinasını havrandan yedim..tadı süperdi...

ilk ayvamıda daha dün yedim...ama o nerdendi bilmiyorum...tadı güzeldi ama..

salatada hiç denemedim...güzele benziyor...ellerine sağlık...

Gizem de Brx. dedi ki...

Offf ki ne off Tijen, super gozukuyorlar

pelince dedi ki...

Süpersin !!! ayvayı bende amcamın bahçesinden kopardım iki hafta önce ama tam olmamıştı .. kalanları buzdolabında bekletiyorum inşallah bozulmaz... bu kış hava soğuk geçicekse yandık....

HADİYE dedi ki...

Merhaba Tijenciğim,

Salatan, yemede yanında yat türünden olmuş.Görüntü harika.E artık terk edilmiş ağacın ayvalarından başka tariflerde bekliyorum.Recel marmelat filan.Sen seviyorsun kışlık hazırlıklarını.
Bana gelince etrafta ağaç yokki terkedilmiş meyva ağacı olsun.Bizler şehirlerde ama beton mezarlarda geçiriyoruz ömrümüzü.Tadını çıkarın oraların.Bizim yerimizede.

Sevgiler*

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijenciğim,
Biz de bu
hafta sonunda Tekirdağdaki yazlıktaydık. Senin de dediğin gibi terkedilmiş bahçeler, bolca ayva ağacı ve üzerlerinde de en küçüğü 650-700 gr gelen ayvalar.
Sağanak yağmurun altında arkadaşımızın bahçesindeki ayvalardan toplamak çok keyifliydi.Şimdi bunlarla reçel, tatlı yapmak farz oldu da kalanını nasıl saklarım hiç bilmiyorum.Dolapta mı,kağıtlara sararak bir kolinin içinde mi?
Rahat yemek için biraz daha beklense olurdu ama sezonu kapattık diye toplayıp geldim.
Tatlı yapmak istersen benim kırmızı şarapla yaptığım bir tarif var blogumda, enfes oluyor.
Tabii en doğrusu bu salatada olduğu gibi çiğ yemek ama arada bir tatlı krizlerine iyi geliyor.

Afiyetler olsun size.
Sevgilerimle,

Hülya dedi ki...

Ayva sevdiğim meyveler arasındadır.Her ayva yememde boğazıma takılır ama bir gün gerçekten ayva yemeye çalışırken ayvayı yiyeceğim galiba.
Sevgiler

SıcakPaylaşımlar-Aysel dedi ki...

Afiyet olsun Tijen Abla... Böyle dalından koparıp yapılmış her şeye bayılıyorum... Böyle imkanı olanlara da çok imreniyorum... Gerçi bu yıl bizim evin bahçesindeki meyve ağaçları da kapasitelerinin üzerinde meyve verdi tadına bakma şansım oldu böylece... Ellerinize sağlık...

Efsun dedi ki...

Cuma güne pazardan kilosu 2,80€ e 3 tane ayva aldim, evet evet sadece üc tane:) Annem hala daha sasirir bu tip relasyonlarada onun icin yazdim:) Hani bizde hersey kilolarca alinir ya...Birini yedim bile. Digerleri ile ne yapacagimada simdi karar vermis bulunuyorum:)Nefis görünüyor valla, ellerine saglik:) Sevgiler

müjde dedi ki...

Ah ben o salatayı nasıl yerim:))

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim bizim bahçedeki ayvaların biraz daha vakti var yenmek için. Ben bu senenin ilk ayvasını annemlerde yedim dün gece, anne elinden:).
Genelde hep reçel-marmelat veya tatlı şeklinde ya da öylece çiğ olarak yiyorum ama ayvanın yemeği bile yapılıyormuş duyduğum kadarıyla.
Salatası da pek renkli, pek çeşitli olmuş, çok sevdim:).
Ellerine sağlık Tijencim..
Sevgiler:).
aslı

Ferkay dedi ki...

Ayvayı çok severim Tijencim bak şimdi olsada yesem bizimkiler henüz olgunlaşmadı biraz daha beklemek zorundayım. Sana afiyet bal şeker olsun ama kilo olmasın canım benim.
Seni çok öpüyorum. Sevgiler..

aysegul dedi ki...

Ayvayı çok severim Tijen ablacığım!
Off yaa her seferinde dişim kamaşır
ama.Salatayla güzel bir alternatif.
Anneciğime yaptırmalıyım.Ellerinize
sağlık...SEvgilerrr:)

Tijen dedi ki...

Ben salataya meyve koymayı seviyorum. Elma, tam olgunlaşmamış kayısı, armut, portakal, mandalina, greyfurt... Şimdi de ayva. Neden olmasın ki?
(Tatlı yemediğim için -bu aralar en azından- reçel/marmelat yapmıyorum ayvayla ama bir ayvalı pilav tarifim var, bir ara da onu koyarım artık siteye.)
Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkürler!

Mutfak Havlusu dedi ki...

Üfff Tijen abla gene yapmışsın yapacağını en diyeyim sana!
İnan görüntü güzel ama güzel olmasa dahi şu anlatımların yemeyecek olanıda bir güzle iştahla yedirir:)
***
Aman kış güzle geçsin kış gibi yani soğuğu severim hem mevsimleri yaşayalım biraz:)

Mimosa Café dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsınız ki canım çekti sabah sabah :)

TAZE NANE dedi ki...

Ben bizim bahçedeki ilaçsız, çürük ve kurtlu ayvaları yiyorum.
Kimse yemez bunları, zaten marketlerde pazarlarda hiç satılmaz. Zar zor soyup ayıklayıp, temizleyip öyle yiyorum. Ama çoğunlukla hep komposta yaparız.

Zehra Gürgen dedi ki...

Tijen okurken ağzım sulandı :))
bir salatada ancak bu kadar güzel olabilir!

Alev dedi ki...

Siyah fasulyeyi bende cok severim. Insallah ayva bulursam salatani denemek farz olucaktir.

Sevgiler

Mavi Elmas dedi ki...

Ben deniztuzu arıyorum ama büyük marketlerde dahi bulamadım. Nereden alıyorsunuz?

Papatya dedi ki...

Ayvayı meyve olarak hiç yiyememi tıkanırım ama salataya doğramak iyi fikir! Çünkü diğer malzemelerin suyu, tadı karışır daha bir yutması kolay olur :)

beste dedi ki...

sabah pazarda ayva buldum hemde ihtiyar teyzenin bahcesinden 4 tanesi 2 euro. Boyle az ve degerli olunca ne yapacagimi bilemiyorum:)

papatyaninguncesi dedi ki...

salata nefis görünüyor.salata sosuna mandalina sıkmak hiç aklıma gelmemişti duymamıştımda ama denicem:)