17 Eylül 2009

Dünyanın en iyi 50 yiyeceği/Patlıcan

Böyle listelerden haz etmem. Kime göre en iyi 50? Neden en iyi? Beklenti yaratmaktan başka işe yaramadığını düşünürüm, bakmadan edememekle birlikte. İngiliz The Guardian gazetesindeki listede "dünyanın en iyi 50 yiyeceği ve bu yiyeceklerin tadılabileceği adresler" var. Onca muhteşem yiyecek varken neden "en iyi domates suyu", "en iyi milkshake" (meyveli, çırpılmış süt mü demeli?) yer alır ki listede? (O zaman yiyecek ve içecek desinler zaten değil mi?) İşi gücü bırakıp, bütçeyi denkleştirip dünya seyahatine çıkamayacağımıza göre listeye sadece "ağzımız sulanarak" bakabiliriz. O da hepsine değil. Mesela en iyi patlıcan Atina'daki Ta Kioupia adlı restoranda yenirmiş. Haltetmişler demek geliyor içimden. Hele bir gelsinler Türkiye'ye, patlıcanlı yemeklerin alasını yemezlerse ne olayım. (Bugün ne kadar iddialıyım böyle!) Rahmetli Aydın Usta'yı (Yılmaz) anmadan edemiyorum patlıcan söz konusu olunca. Bir patlıcan yemekleri kitabı hazırlamak istiyordu. İddiası Türkiye'de yüzlerce çeşit patlıcanlı yemek olduğu idi ki Anadolu'nun her yerinde patlıcanla yapılmış birbirinden farklı yemekler, mezeler (hatta reçeli bile yapılıyor, malum) vardır. Bense bu ara közlenip ayıklandıktan sonra sarımsaklı yoğurtla "yoğurulmuş" patlıcan salatasına aş eriyorum (kulakların çınlasın Işıl'cığım!) sadece. Bir de patlıcan kumpire. Hangisini yapsam acaba?

27 yorum:

Belgin dedi ki...

Bence ikisinide yap:)) Nasil olsa senin elinden pek bi güzel olacaktir:))

aysegul dedi ki...

Patlıcan közlemesine bayılırım Tijen ablacığım.
Hatta ocak üzerinde,kısık ateşle
yaparım.

Sevgilerrr

hindiba dedi ki...

Keske yazilabilseymis o kitap... Patlicanli kumpiri duymamistim hic bu arada.

Sevgi Küçük dedi ki...

e) hepsi!
patlıcanı çok seviyorum ben. nesi olsa yerim aslında. en çok da peynirle pizza üstünde
akdeniz pizzam benim :D

meleginmarifetleri dedi ki...

Gerçektende ne çok patlıcan yemeğimiz vardır dimi tijenim...

Mutfak Havlusu dedi ki...

bencede patlıcan nefis bir lezzet!
bizde de bizim köyde yani patlıcan sarımsaklı yoğurtla karıştırılır sonra üzerine eritilmiş cızdırılmış tereyap gezdirilir yerkende muhakkak sivri biberle yeni nefistir:)
sana sonuan kadar katılıyorum türkiye patlıcan konusunda çok çok zengin bir ülke ki bence yemek konusunda nefis bir ülke:)

berfin dedi ki...

tijen banada patlıcan olsun nasıl olursa olsun:)her çeşit yemeğini yaparım severek te yerim.ama yoğurtlusu gerçekten bir harika oluyor..

beste dedi ki...

patlicanin pek bir vitamini olmasa da tadi mukemmel gercekten. Kozlenip karni yarilarak azicik tereyag eklenip muhtesem bir yemeg donusebiliyor.Dun sizin erikli keki yaptim bugun bitti gerci rejimde zor bu tatli isleri (mutfakta zen kitabindan)

beste dedi ki...

Guardian listesinde zeytinyagi satan elektrikci bir Turk var ilginc:)

pembecikolata dedi ki...

Patlıcan reçeline bayılıyorum ben...Antalya'dan gelirken annem almıştı en son...Hiç denemeyenler için, ilk tattıklarında patlıcan olduğuna inanmaları zor:)Kesinlikle tavsiye ediyorummm...Çok lezzetli:) Ayrıca turunç ve karpuz reçelide harikaaa:)

La Madame Chapeau dedi ki...

Batı medeniyetinin kendini Grek kültüre dayama arzusundan kaynaklanıyor bu bir parça... Yani "En iyi patlıcan Atina'da" demek de bunun hafif bir yansıması gibi... Biraz da Grek dostlarımıza oyalanma malzemesi çıkartma ihtiyacından geliyor. Politik konularda Atina'ya atıl kurt diyebilmeleri için önce "aslansın kaplansın" diyorlar.

Patlıcandan nerelere gelinebiliyor, lafla... Patlıcan açılımı mı desek?

Limonlu Kek dedi ki...

Her zamankinden daha güzel, mutlu, umutlu, , sevdiklerinle geçireceğin, hayırlı bir bayram diliyorum. Sevgiler...

TURİZM VE EĞİTİM dedi ki...

patlıcanlı kumpir ne ilginç var mı bu blogda tarifiniz :)

bir de bayram tatlısı öneriniz var mı şu günlerde ...klasikler çok ağır oluyor

sevgiler

iyi bayramlar olsun :)

Eya dedi ki...

Canim Tijencigim...uzun zamandir ugrayamadim. Mutlu ve güzel bir Bayram gecirmeni diliyor ve kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

zehra

Narince dedi ki...

Patlıcanla kuvvetli bir sevgi var aramızda, hele bu çizgili olanlarla.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

İyi Bayramlar Tijen'ciğim.

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

hepsusluydum dedi ki...

Sağlıklı ve huzurlu bayramlar diliyorum.Sevgilerimle Zehr@

aysegul dedi ki...

GÜZEL BAYRAMLAR

Beni bu güzel bayramlar mahvetti,
Böyle bayramda istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle bayramda alıştım,
Böyle bayramda aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle bayramlarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle bayramlarda nüksetti;
Beni bu güzel bayramlar mahvetti.

AYŞEGÜL ORHAN VELİ KANIK
ellerinizi öpüp,mendilini almaya
geldi:)

şeker pasta dedi ki...

Neşeli 'şeker gibi' bir bayram dileğiyle... Mutlu Bayramlar...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen'ciğim,
Ben de senin de kulaklarını çınlatıyor muyum acaba? Tarhananı pişirmek için İstanbul'u bekleyemedik, içmek tatildeyken bile kısmet oldu. Ailecek çok beğendik, ellerine, emeklerine sağlık.Hele o bahçenin nanelerini çorbalarıma koyarken önce koklayıp, sonra da'bunları Tijen'cim elleriyle kurutmuş' deyip seni sıkça anıyorum.
Patlıcana gelince; yaz mevsiminin en güzel sebzesidir diyebilecek kadar çok severim ben de. Hele o gün gördüğümüz fırından çıkan bostan patlıcanlarının yakınlarda bitecek olması çok kötü.
Kayınvalidem de reçelini çok güzel yapardı.Ama nerde buralarda öyle reçellik patlıcan bulmak.
Patlıcan deyince susmak bilmiyorum galiba. İyisi mi ben birkaç tarif yayınlayayım blogda.

Bayramını en içten dileklerimle kutlar sevgilerimi yollarım.

Belgin dedi ki...

Tijenim, bayramin kutlu olsun canim, hepbirlikte nice nice güzel bayramlara ulasmamiz dilegiyle

sevgilerimle:)

Tuba dedi ki...

Tijen'cim, sana ve ailene, sevgi dolu, sicacik bir Bayram diliyorum.

Gönül dedi ki...

bence ben köz patlıcanı yoğurtlayım, sende patlıcan kumpiri yap onuda ben tatmış olayım...orta yerde buluşalım ne dersin:))) valla sabah sabah benimde canım alinazik istedi:))) Tijencim sevdiklerinle geçireceğin mutlu vede keyifli bir bayram diliyorum..sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Çok teşekkürler güzel yürekli dostlarım. Ben de sizlere tüm sevdiklerinizde nice güzel bayramlar diliyorum.

Hayat dedi ki...

Bayramınızı ve her biri ir 'Bayram hediyesi' tadındaki yazılarınızdan dolayı sizi;
İçtenlikle kutlarım.
Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

göreceğin, seveceğin bayramların çok olsun tijenciğim,sevgiler.

giremiyorum kaç gündür sayfana :((

durutarifler dedi ki...

Kesinlikle ben de size katılıyorum. Ben de bu tür listeleri hiç inandırıcı bulmam. (Dünyanın en zenginleri listesi hariç :)))

Hem o listede 3. sırada hamburger var. Hamburger nasıl listeye girebilir ki. Hadi girdi diyelim nasıl en üst sıralarda olabilir. Entrasan .

Bu arada patlıcan kumpiri çok ama çok merak ettim.

Sevgiler