01 Temmuz 2009

Siz kendinizi cesur mu zannediyorsunuz?

Vallahi ben zannederdim. Ne bileyim yani yıllardır tek başına yolculuklara çıkarım, insanlar arkamdan panik olur, bazen ben de olurum ama yola devam ederim. Çünkü yolculuk gibisi yoktur hayat yolunda. Kitaplardan öğrendiğimden çok daha fazlasını öğrendim yollarda, yolculuklarımda tanıştığım insanlardan. Bugün gelen bir e-postadan hoş bir sürpriz çıktı. 25 yaşındaki bir Avustralyalı kız, geçmişinde (ki henüz çok genç) bir dünya seyahati yapmış ancak ikincisini 55 yaşındaki annesi ve 75 yaşındaki büyükannesiyle yapıyor. Neyse ki sırt çantaları tekerlekli. 75 yaşındaki bir omurganın koca bir sırt çantasını taşıdığını düşünmek bile gözlerimi yuvalarından fırlatıyor çünkü. Kendi annemi düşünüyorum. Sırt çantasıyla bir yıl dünya seyahatine çıkacak? Gerçi anneannem hayatta olsaydı eminim o katılmak isterdi çünkü gezmeyi çok severdi. Dizleri izin verdiği sürece gezdi durdu. İşte bu üç genç ruhlu kız yolculuklarını videoya kaydediyor ve Youtube'da gösteriyorlar. Bizde hala yasaklı galiba ama neden bilmem, ben girebildim. Siz de izlemeyi deneyin isterseniz. Cesaret kavramını baştan yazmak için güzel bir örnek çünkü (ilk bölüm bittiğinde altta sonraki bölüm için ufak bir kutu çıkıyor, ona tıklayarak 2 ve 3. bölümleri de izleyebilirsiniz. Yeni bölümü heyecanla bekliyorum doğrusu):
http://www.youtube.com/watch?v=CJvx2d9SAyA&feature=related
Bu da doğrudan girip üye olabileceğiniz, sonraki bölümlerden haberdar olabileceğiniz sayfaları:
http://www.weatheredwanderings.com/

13 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Tijen'ciğim,rahmetli ananem sağ olsaydı, o haline bakmayıp bu yolculuğa çıkardı inan..))1.75 Boyunda ve zayıftı üstelik..Devamlı gezip yeni yerler ve insanlar tanımayı çok severdi..Ahh,birde yabancı dili olsaydı rahmetlinin, kaç kez dönerdi dünyayı tartışılır..))

Hemen bakıyorum bende..Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Kesinlikle sen giremezsin diye bana uyarı yaptı..Sanki bişey yaptım youtube'a.))))

Leylak Dalı dedi ki...

Benim anneannemin de gideceği kesin. Ölmeden önce en üzüldüğü şeylerden biri Akçay'ı görememiş olmasıydı. Bunu gördüğü en az 20 tane tatil kasabasını saydıktan sonra söylemişti üstelik:) öylesine bir yaşam aşkı, birer kuşak atlıyarak gidiyor, ben de giderdim sanırım onun yaşındayken bile, ama annem ııh..
Sevgiler.
Nurşen

Belgin dedi ki...

Tijenim, yanimda senin gibi arkadaslar olursa, inan cikardim böyle bir yoluculuga, ama yalniz, cesaret edemezdim herhalde:))

Cikalim mi beraber, ne dersin??

Sevgilerimle

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bende giremedim .ama süper bir cesaret doğrusu anlattıkların.

gülizar dedi ki...

Vallahi herkesin harcı değil gezmek aferin valla,ama birazda maddiyatla alakasıda var kolay değil uçaktı,yemekti vs. vs...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hep hayalimdir de bir türlü cesaretim olamadı:-))))

Unknown dedi ki...

Vavvvv diyorummmm-.... Bilhassa büyükanne icin... Ben cikardim bu seyahate ama bu yasimda.... Daha yaslaninca epey zor olurdu sanirimmm.........

Studioayse dedi ki...

Maalesef youtube ulkemizde "yasakli", yani yine de ulasmak isteyen ulasabiliyor.
Bu arada gercekten cok iy bir belgesel, tesekkurler paylastiginiz icin, Ayse

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım Kıbrıstan sımsıcak sevgıler benden sana....

etki alanı dedi ki...

Seyretmek isterdim bu cesur insanları...Böyle gezgin ruh hepimizin içinde saklı...Özellikle ben önce Türkiye'mi karış karış gezip daha sonra Dünya gezisiyle tamamlamak isterdim....
Kimbilir belki olabilir sevgili Tijen...Bu düşünceyi hayata geçirdiğin için seni kutluyorum...
Darısı hepimize...
Sevgiyle kucaklıyorum seni...
TüTü

Unknown dedi ki...

Ayyyy! Cok tatlilaaar! Burada youtube yasakli degil ama o kadar cok bos sey varki oturup icinden adam gibi birsey bulmaya vakit lazim! Eh insanin sizin gibi arkadaslari olunca, cok guzel oluyor dogrusu. Tesekkurler. Aslinda aklima birsey geldi, Turkiye de seyredemeyen arkadaslara buradan link olarak yollasak olmuyormu? Benim kardesim herseyi seyrediyor, evet cok lazim degil ama boyle guzel seyleri de paylasmis olurduk! Bilmem ki... isteyen olursa ben yardima hazirim:-) Herkese sevgiler...

Meyvelitepe dedi ki...

Bayıldım bu harika üçlüye. Kızımla yaptığımız son seyahatten dönüşte performansımla onu şaşırttığımı, aslında için için o kadar yürüyüşü kaldıramayacağımdan kuşkulandığını söylemişti. İnsanın yorulmak bilmez bir köpeği olunca böyle kondisyon yapılıyormuş demek:)
Gençliğimde en büyük hayallerimden biriydi sırt çantasıyla gezip dünyayı görmek. Kimbilir bakarsınız bize de 70'imizde torunlarla gezmek kısmet olur:)

Ne yazık ki yurtdışında memleketimizin adı "Youtubeless Land" e çıkmış. Eminim bu garip kararı veren hakimler bile youtube'a girmek için zaman zaman "www.gizlen.org" türü proxy'leri kullanıyordur.

Sevgiler...