10 Şubat 2009

Dünyanın en güzel tatlısı

Tarifini merak edenler şu yazıyı okuyabilirler. En ayrıntılı tarifi de Mehmet Vuran dost vermiş. Gidip görün mutlaka sitesinde, işte tam öyle olmalı!
*
Güneşli ve ılık bir bahar günü. Torino'da "pazar" var bugün. Yani günlerden hangi günse. Bir kalabalık, bir telaşeli. Aynı bizim pazarlar gibi. Satıcılar bağırır, alıcılar satıcılara sataşır, çantalar, torbalar, seçmece, seçilmeyice... Benim gibi biri için bulunmaz nimet. Canım seyahat çekti herhalde, eski gezi fotoğraflarına bakmaya başladım bu sabah. Güneşli bir güne uyanmanın sevinciyle, kendimi yollara atmak istedim. Hani uzaklara değil, yakındaki bir köye, kasabaya gitmek bile yetecek. Bunda dün akşam okuduğum kitabın etkisi var mı diye düşünüyorum. Sargun A. Tont'un Nerden Geliyorsun? Kuzeyden adlı kitabını yüzümde bir gülümsemeyle okuyorum. Sulak Bir Gezegenden Öyküler'i bilirsiniz belki. Okumadıysanız hemen edinin derim, tabii hala piyasada varsa.
Ne diyorduk? Dünyanın en güzel tatlısı deyip başka konulara daldım. Fırınlanmış kuru incir. Ne kadar basit bir tatlı. Ama bir o kadar da besleyici, tatmin edici. O varken pastalara, böreklere ne gerek var ki? Bu fotoğraftakiler İtalyan usulü fırınlanmış incir. Bizimkinde (Bodrum pazarlarında rastlayabilirsiniz) susam ve badem de var! Yolunuz Bodrum Pazarı'na düşerse, otogar tarafındaki merdivenden çıktığınızda hemen yukarıda Elif anayla karşılaşırsınız, hah işte, onda vardır mutlaka.

27 yorum:

Adsız dedi ki...

İncir memleketinde yaşıyorum ama maalesef fırında inciri hiç yemedim.Ne kadar ayıp değil mi?

Adsız dedi ki...

Keşke bir de tarifi olsaydı. Çünkü fırınlanmış incir tatlısını hiç denemedim.Fotoğraftan anlaşıldığı kadarıyla nefis görünüyorlar. Kuru olmuyorlar mı acaba?

funda dedi ki...

peki nasıl yapılıyo fırınlanmış incir...sadece fırına mı veriliyor, başka püf noktası var mı.. ne kadar çok soru sordum dimi :)

Damak Tadı dedi ki...

Fırınlanmış inciri hiç tatmadım Tijen'ciğim..Kuru inciri çok severim ve hiç eksik etmem mutfağımızdan..Fakat bu incir bir başka geldi bana..))Gönlüne sağlık şekerim..

Sen şöyle bir havalanıp gel canım..Benden çok selam söylemeyide unutma..))


Kocaman sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen,bana adresini yazar mısın?Sana incir göndermek isterim.

Adsız dedi ki...

Firinlanmis incir cok degisikmis, ilk defa gördüm maalesef.
Italyan pazarina gelince, burada pazarlarda genellikle Italyan'lar pazarcilik yapiyor, oralarda dolasinca hemen Türkiye'deki pazarlari düsünürüm. Italyanlar biraz bize benzerler...

Adsız dedi ki...

Valla Tijencim ben de çok merak ettim tarifini:).
İncirin tazesini de kurusunu da çok severim. Kurularından işyerinde atıştırmak için bulundururum hep.
Fırında incirin yapılışını da öğrenirsem denerim kesinlikle:).
Sevgilerimle...
aslı

Unknown dedi ki...

Tijen'cim
aslım egeli ama inan ki ben de hiç duymadım fırınlanmış incir'i ama yolum dişerse bodrum'a mutlaka uğracağım Elif ana'ya
Sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ilk kez görüyorum bu incirlerden ama nefisler canım.sevgilerimle...

NiNo dedi ki...

herseyde bisi hatirlatiyosun bana :) incirlerde anneannemin o guzel bahcesindeki incir agacindanmi geldi yoksaaaaaaaaaaa

SOFRAM dedi ki...

Tijen'ciğim merhabalar, öncelikle geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler.
Epeyi bir aradan sonra sizlerle birlikte olmaktan dolayı çok mutluyum, sizleri çok özlemişim.Zor günlerin ardından çok şükür her şey yoluna girdi sayılır. Bugün yavaş yavaş sizleri ziyaret edeyim dedim.
Az önce ayrı kaldığım süre içinde yazdıklarını okudum, kalemine sağlık canım, yine çok yararlı konuları ele almışsın, paylaşımların için çok teşekkürler.
Canım yeter ki sen buralara gel, eşim de o zaman kadar daha iyi olur beraberce gezmekten mutluluk duyarız.
Canım sağlıklı güzel günler diliyorum, ailecek selamlar...

ece eryeler dedi ki...

Annemin yaptığı fırınlanmıyordu ve şerbetliydi, bunlar daha kuru sanırım. Tarifi ciğerciin köşesindeki kedi misali bekliyoruz:))

Tijen dedi ki...

Kızlar,
Bu çok basit bir tarif. Tarifini merak edenler okuyabilir diye önceki bir yazıma link verdim. O yazıda Mine'ye de link var, çünkü bir kitabımda görüp denemiş, sitesinde yer vermişti.
*
Fatma'cığım,
Gezgin beyin iyileşmesine çok çok sevindim. Onun gibi hayatı seven birinin sağlıklı olup bol bol yaşaması lazım.
*
Nino'cuğum,
Senin özlemin gelmiş şekerciğim, öyle anlaşılıyor!
*
Müjde çok sağol!

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Hımm hıç denemedım burada ıncır dıyarında yasarken .Bana bıraz ayıp olmuyor mu???

Mehmet Vuran dedi ki...

Biz (Bodrum'da) çok eskiden beri incir kavurması yapıyoruz. Bu yaz da yapmıştık biraz. Bunu yapan da benim Elif anamdı :)
Tijen hanım anlatmış nasıl yapıldığını. Zaten pek bi zorluğu da yok. Ama yine de yapılırkenki fotoğraflarını görmek isterseniz, blogumda bu konuda bol fotoğraf var. http://garova.blogspot.com/2008/09/bugn-de-incir-kavurduk.html

Sevgi Küçük dedi ki...

uffff!! muhteşem gözüküyor yaaa!!!
evet evet, kesinlikle kalan ömrümü ege tarafında geçircem ben!
:)
sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Tijen'cigim,

Ben de arada, icine ceviz koyar yerim ama firinlanmisini hic denemedim, ellerine saglik.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok değişik bir tarif çok lezzetli olucağa benziyor denemek üzere listeme ekledim sevgilerimle

lezzetsofram dedi ki...

Tijenciğim merhaba, kuru inciri kavrulmuş susam, cevizle yedim ama fırınlanmış inciri duymamıştım, merak ettim şimdi:((
İzmit köylü pazarına Milas'lı olup yöresel ürünler getiren bir amcamız var, mutlaka sipariş vericem:))
Paylaşımların için teşekkürler, sevgilerimle
Emel
asevi.blogcu.com

MUTFAKISTAN dedi ki...

Tijencigim bodruma gidiyorum
elif anaya selamlarini soylerim
Incirlerini tatmak isterim.
Yillardir 3 yada 4 ay kaldigim gumuslukte ,pazarlarda nasilda dikkat edip almamisim kendime kiziyorum cok merak ettim tadi harika olmali
tesekkurler,sevgiler canim

Baharcicegi dedi ki...

Ege'de yasayan arkadaslar tatile gidince sagolsun banada getirler incir ama firinlanmis incir hic duymadim onlardan.
Bir dahaki tatilde arkadasima hatirlatacagim firinlanmis incir getirsin diye
sevgiler

Adsız dedi ki...

bir de Egeli olucam!!! Bende henüz böyle bir lezzeti tatmamış olanlardanım...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhaba tijenciğim..
valla çok şaşırdım.. adım atmadığım yeri yoktur bodrumun,peki nasıl oluyorda ben hiçççç rastlamadım..bırak rastlamayı,vallahi haberim yoktu incirin bu halinden.
en iyisi filize bir selam bırakayım :))) nasılsa bu hafta bodrumda o !!
çok sevgiler kolaylıklar dilerim canım.

hayat dedi ki...

Tijen'ciğim,fırınlanmış kuru inciri hiç yemedim ama beni çok eski günlere götürdün. Kış gecelerin de Annemin kavurup havanda dövdüğü susamla incir ve yanına yeni sıkılmış zeytin yağı bir sofranın etrafında toplanıp ne güzel sohbetler olurdu.
Arkadaşım bana bunları hatırlattığın için çok teşekkürler.
Sevgiler...

pelince dedi ki...

Bende kuru incir çok severim ,ama fırınlanmış halini yememiştim..Fotoğraf harika...

Feyza Fidan dedi ki...

Tijencim ne kadar haklısın, pasta böreğe hiç gerek yok bencede, çok lezzetli hemde doğal..Bodruma hiç gitmedim, belki bir gün yolum düşerde Elif Anadan bende incir alırım...

Tijen dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım,
Tarif diyorsunuz ama yazının üzerine koyduğum iki link de gayet güzel açıklıyor nasıl yapıldığını. Hadi bi zahmet bakınız.
*
Feyza'cığım,
Bir gün birlikte gitmek kısmet olur umarım, ben seni tanıştırırım tatlı Elif anacığımla.
*
Hayat,
O günleri yaşadığın için çok şanslısın!