28 Eylül 2007

Tazelik... Ferahlık

Bu aralar -neden bilmem- bir çok site komşumun (siteden kastım burası yani, apartman değil) mutsuz olduğunu, hayata karşı isteksiz, yorgun olduğunu görüyorum. Yazılar böyle. Herkes değil tabii, aman olmasın da. Birileri de şen şakrak, cıvıl cıvıl olsun, neşe saçsın, sevinç getirsin ama içi üşümüş olan komşularımı düşününce onlara birkaç kelam etmek istedim. Ben kelamı nasıl ederim? Elbette fotoğrafla. Fotoğraf bir simgeye dönüşür. Öyleyse ne olsun? Tazelik, ferahlık barındıran bir fotoğraf olsun. Resimdeki ilkbaharda yaptığım ve fotoğrafladığım bir sebze kavurması. İlkbahar olduğu Sultani bezelyeden belli. Kırmızı soğan, havuç, brokoli ve beyaz bir şeyler de göründüğüne göre bir de yerelması olmalı içinde. Hani diyeceğim odur ki, içinizi ferahlatmanın binbir yolu var. Bir tanesi de tazecik, çıtır çıtır bir şeyler yemek, yaşamı içselleştirmek, mide yoluyla yaşama tutunmak.

32 yorum:

BALDAN TATLI dedi ki...

Çok şekersin yaa. Hiç aklıma gelmezdi sebzelerden ferahlıyabileceği. Sevgiyle kal komşum.

Nilay Cinisli dedi ki...

Sevgili Tijen,
Huzur verici ve yenileyici yönünü sevdiğim için seni takip etmekten çok keyif alıyorum...Hep böyle dolu dolu ve sevgiyle kal..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

çok haklısın Tijen cim mevsimdenmi ramazan dolayısı ilemi bir yorgunluk ,isteksizlik çoğumuzda var iyi analiz etmişsin, ama resim hakikaten ferahlık veriyor. Sebzeyi çok sevdiğimden çok güzel geldi görüntü hayırlı cumalar sevgiler

Leziz Tarifler dedi ki...

Tijen'cim,

Mide yoluyla yaşama tutunmak için eğer sebze ve meyva yersek süper.

Andioksidanları yok edeceğimiz için, daha zinde olacağız, kendimizi iyi hissedeceğiz ve hayata daha fazla bağlanacağız.

Düşüncene %100 katılıyorum.

Ruhsal ve bedensel rahatlık için, antioksidan yemek tarifleri aktivitesi öneriyorum. Ne dersin?.
Sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Tijenciğim sanırım bu sonbahar hüznü.Biraz yazın tatilin rehaveti biraz ramazan ayının...Benim rehavetim geçti sanırım...sevgiler...

Tijen dedi ki...

Aslı komşum,
Olmaz mı! Bana ne yediğini söyle diye boşuna dememişler...
*
Sağol Nilay'cığım, sen de.
*
Görüntünün iyi gelmesine sevindim Gül'cüğüm,
Bazen ufacık bir şey bile günü kurtarabiliyor değil mi?
*
Feyhan'cığım,
Ufak bir dil sürçmesi olmuş galiba, antioksidanları yok etmek istemiyoruz (gerçi sen altta doğrusunu yazmışsın ama komşuları yanlış yönlendirmeyelim diye düzeltiyorum) Evet iyi olabilir böyle bir etkinlik ama bu ara çok etkinlik var zaten, bir de ben eklenmeyeyim listeye. Burada kendi halimizde sorup yanıtlıyoruz nasılsa.
*
Serpil'ciğim,
Aman çok sevindim geçmesine. Mevsim dönüşlerinde olur böyle şeyler zaten.
*

BEN dedi ki...

:))

Adsız dedi ki...

Buraya yeni taşınmış biri olarak böyle güzel komşuluğun olduğunu görmek beni çok sevindirdi. Bu salatayı görünce aklıma geldi,bir kitapta okuduğum cümle;(yanılmıyorsam 'Düşünce Gücü') insan ruhu ne kadar doğalsa o kadar doğal yiyecekleri severmiş.

Adsız dedi ki...

Buraya yeni taşınmış biri olarak böyle güzel komşuluğun olduğunu görmek beni çok sevindirdi. Bu salatayı görünce aklıma geldi,bir kitapta okuduğum cümle;(yanılmıyorsam 'Düşünce Gücü') insan ruhu ne kadar doğalsa o kadar doğal yiyecekleri severmiş.

Ilgaz Gürses dedi ki...

Benim içim açıldı gerçekten, sağol :)

Adsız dedi ki...

Çok nefis ve freahlatıcı bir fotoğraf gerçekten.YÜreğine ve kalemine sağlık. Öpüyorum.

NOt : Bizim oralara uğramaz oldun sevgili Tijen. Küsüyorum ama :(

www.lezzetaski.com

NiNo dedi ki...

CANIM VALLA BU YAZINI SANKI BANA YAZMISSIN GIBI USTUME ALDIM :D EH DURUM BOLE OLUNCA BU FOTOGRAFTA HAZILADIGIN MAMADA BANA GALIBA ;D YA ASLINDA UZULDUGUM NOKTA ARKADASIMA GIDECEKTIK AKSAM VE ONA HAZIRLAMISTIM ONDAN COK UZULDUM YOKSA BASKA BISEY DEGIL ;D

loungetime dedi ki...

Aynen bende yaşıyorum o durumu. Mevsimden herhalde.

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım,
Sitem çok yeni ve sizleride sitemde görmek istiyorum.Beni yalnız bırakmazsanız çok mutlu olurum.Benide linklerine ekler misin?
Hayırlı ramazanlar

www.gulizar1982.blogspot.com

ruchan dedi ki...

Şu sıralar mide yoluyla hayata tutunmak benim için kolay olmasa da , güzel ve pozitif şeyler düşünerek ve yaparak sonbahar ve kışı karşılıyorum... Sebze kavurması nefis görünüyor... Bide midem kabul etse :))

Adsız dedi ki...

Can�m Tijen'ci�im,
Yazd�klar�nlada i�imiz ferahlay�p �ok ho� oluyor can�m.Ne g�zel dostun sen Tijen!!

Sebzeler harika g�r�n�yor.Ah ke�ke devaml� t�ketebilsek..)

Sevgilerle can�m.

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Dostum,
Biz yazi görmeden kisa girdik neredeyse. Iki varsin, iyi ki yaziyorsun ve icimizi ferahlatiyorsun.
Sevgiler Sonja ve
ayrica Punky´den Tijen teyzesine...

Not:
Su ton baligi konservesi fikrine Punky bayildi ilk ucakla gidelim diyor!

sofi dedi ki...

Sevgili komşum,yapmak istediklerimizden çok zorunlulukları yaşamak,yoksa ne yaz,ne kış,ne ramazan problem en azından benim için sadece zaman.Bende iyiki varsın diyorum hersabah açar bakarım ne yazmışsın diye ve tazelenirim,keyiflenirim.Sevgiyle kal...

Tijen dedi ki...

Affedin. Bazen dalıp gidiyor, yanıt vermeyi unutuyorum yorumlara. Öyle olunca da birikiyor, içinden çıkamıyorum. Kıssadan hisse, hepiniz mutlu olun istiyorum ama,
Sağol Sofi!
Punky miniği, anneni kandır gelin birlikte.
Sensin güzel dost gülüm kadın!
Geçecek bugünler cimcime, sonra bir bakmışsın, ufacık eller, ufacık ayaklar...
Linklere eklendin sevgili Gülizar.

Unknown dedi ki...

o yorgunluk ve bezginlik kervanında ben de vardım hanidir; ama bir kaç gündür keyfim yerinde, fotoğraf da çok iç açıcı

sevgiler

Unknown dedi ki...

tijen hanım ne kadar haklısınız. etrafı bi hüzün kaplamış gidiyor...halbuki insanı mutlu edecek, üzüntüleri bir nebze de olsa unutturacak öyle çok şey varki. ama inatla üzüntüler görülüyor yazık...

Adsız dedi ki...

Tijen ım; sen varya actın su kararmıs ıcımı:)) ıyıkı varsın:)

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

Ben kendime geldim bile :)Bayılırım sebzenin her türlüsüne ...

Gerçi deliye hergün bayram misali ben hep kendimdeyim hihihih

Çileksuyu Sibel dedi ki...

bana cok iyi geldi..:)sukranlarimla Tijen Ablacim...

ufukmutfakta dedi ki...

Tijen sebze taba�n sa�l�k sa�yor ve bir okadar da hafiflik. sayfama b�rakt�n g�zel kutlama mesaj�na �ok te�ekk�r ederim, sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Tijen'cigim,

Ne yazik ki insanin her gunu sen sakrak gecmiyor. Istemeden de olsa bir takim seyleri sorun ediyoruz. O zaman ben hep sunu diyorum kendi kendime " saglikli cocuklarim, evim ve ailem var" bunu dusununce huznum biraz da olsa hafifliyor.

Resim cok seker, dusuncene saglik.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Bizlerdeki bezginlik allahtan gecici ayni mevsimler gibi,kimi zaman cok neseli kimi zaman hüzünlü dokunsalar hemen aglayacak gibi.Ikisini bir arada götürüyoruz,hayat her zaman ayni ayarda durmuyor öyle oluncada bizimde ayarimiz bozuluyor.Tabaktaki sebzelerin tazeligi yesilligi icimizi acmaya yetti.
sevgiler

Tijen dedi ki...

Mahzun prenses, yeşil kivi, fidan'cığım, sibella tatlısı, Zerrin komşum, Ufuk'cuğum, Aybike'ciğim, sevgili bahar çiçeği,
Ah hayat böyle bir şey. Acısıyla tatlısıyla. Ama bakın işte mutfak. O da aynı değil mi? Tatlıyı da seviyoruz, acıyı da. Hayat gibi.

Mr_TD dedi ki...

ne yapacaksin tijencigim,kimi insanlarda böyle olmayi kendileri tercih ediyor,ne kadar inkar etselerde.Bunalim olmak cool,yakinmak da öyle.Gülen yüzler degil,somurtan yüzler "güzel", derlerya hep cok siritma diye,fotograflarda falan.

iyi diyelim ,iyi olalim :)
Havalar nasil olursa olsun,bizim havamiz iyi olsun , dimi ama :D

sevgiler,
Mr.TD

gülriz dedi ki...

Tijenciğim, bu ne tesadüf. Ben seni ziyarete geldim, o sırada senin yorumun geldi. Sessiz kalmamaya çalışıyorum ama koşturmaktan yazmaya fırsat bulamıyorum bu günlerde; ama çok şükür ki şen şakrak koşturmacalar hepsi, hep de böyle olsun. Kocaman sevgiler

elma şekeri dedi ki...

içimi ferahlattin bile sevgili arkadasim.Yorumun beni mutlu etmeye yetti bile...Farklisin,özelsin....Bence sen işinin ehlisin..Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Mevsim hüzün mevsimi olunca böyle şeyler normaldir.İnsanoğlu yaşamı sürekli aynı ivmede götüremez diye düşünüyorum.Bugün en lezzetli dergiyi aldım metro GASTRO. Bir solukta sizin ve diğer yazarların yazılarını okudum çok keyifli,öğretici bir sayı.Yumurta yazınıza bende bir eklenti yapmak istiyorum yöresel olarak.Bizde damat yatsı namazını kılıp sağdıçları tarafından eve götürülürken gizlice sağa sola saklanan gençler tarafında yumurta yağmuruna tutulur birde atışlar isabetli olursa vay damadın haline.Yemekle ilgili olanı Nevruzda çoçuklar kırlara çıkarlar ve ogün yanlarında nar ve mutlaka yumurta bulunur ve onu yerler.Ayrıca yumurta pekmezlede pişirilir. Yağ tavasına az pekmez konur suyla az sulandırılıp ateşe sürülür kaynamaya başlayınca katı yağ konur eriyince kaç kişilik olacaksa okadar yumurta kırılır bir çırpı çırpılır va teşten alınır servise hazırdır.ZNGL