19 Ocak 2007

Bu kadar kolay mı?

Dün çok üzülmüştüm. Üzgünlüğüm bugün de devam ediyordu. Bir an durdum ve yarın öleceğimi bilsem yine üzülür müydüm diye düşündüm. Üzülür müydüm hiç? Aman sen de der, güler geçerdim. Eve ulaşıp bilgisayarımı açtığımda gördüğüm habere inanamadım. Hrant Dink öldürülmüştü. Ürkek bir güvercin olmak, bu kentte, zor zenaat, çok zor zenaat.
Bir daha böyle ölümler olmasın.



Gourmex Fuarı'na da Metro-Gastro buluşmasına da gittim. Her ikisinden de pek çok şey öğrendim ancak ikisinden sadece birine gidebilirim diyorsanız ve şehir merkezine ulaşmanız daha kolay olacaksa, seçiminizi Lütfi Kırdar'da düzenlenen Metro-Gastro buluşması için kullanın derim. Bana sorarsanız tabii. Bilmem ki geç mi kaldım, bu saatten sonra okuyabilir misiniz, kalkıp gidebilir misiniz? Yarın (20 Ocak 2007) 20:00'ye kadar sürecek sanırım.



Metro'da satılan ürünlerden pek çok örnek göreceksiniz. İskenderun'dan gelmiş sürk peyniri, ceviz ve patlıcan reçeli; sevgili 2. memleketim Burhaniye'nin yaptıklarını duyunca şaşıracağınız konservecisi Burcu'dan soslar; benim sevgili dostlarımın, Kybelem'in (yanda linki var) kuru mantarları, sosları; en alt katta Türkiye'de üretildiğini ilk kez gördüğüm ve çok sevdiğim yonca filizi (örnek de getirmişler!); yerli üretim şitake mantarları; Metro'nun akıllara ziyan balık ve deniz ürünleri ile sebze meyve reyonları; Ege yeşilliklerini (ebegümeci, radika, şevketi bostan, turpotu gibi) Metro için yetiştiren ve yepyeni ürünlerle fuara katılan Erüst Tarım; pek çok egzotik meyve ile fuara gelen Veritas ve daha nice nice ürün var.



Yazarlığını yapmaktan gurur duyduğum Metro-Gastro dergisinin eski sayılarından da ücretsiz edinebileceğiniz (yukarıdaki resim derginin Yayın Yönetmeni Nilhan Aras'ın her sayı için gidip günlerce araştırma yaptıktan sonra hazırladığı kent mutfakları yazılarından birinin fotoğraflarından seçmeler bunlar) buluşmanın en heyecan verici bölümlerinden biri benim için Çorum'dan gelen hoca ve öğrencilerin yaptıkları Hitit ekmekleri ve Çorum'a has yemekler. Tatmanız gerek, anlatması olmaz. Sevgili dost Aliye de oradaydı. Söke Un'un çalışkan Pazarlama Müdiresi Aliye'yi gördügüme, diğer dostlarimla karsilastigima ne kadar çok sevindim. Böyle iste. Lütfi Kırdar'ın yerini biliyorsunuzdur, Harbiye'de, Cemal Reşit Rey Konser Salonu'nun hemen yanında. Fuar girişi arka taraftan. Cumartesi saat 14:00'te Kadir Çöpdemir'in sunuculuğu ile Lezzet söyleşisini de izleyebilirsiniz. Fuara dair fotoğraf ve izlenimlerimi de biraz dinlendikten sonra ileteceğim.

6 yorum:

CaDı dedi ki...

Canım çektiğin fotoğraflara bayılıyorum, daha önce söylemişmiydim? Gerçekten çok güzeller!

Adsız dedi ki...

bir can bir insan olarak üzülmemek ne mümkün. Lanet olsun. Yaradanın verdiği yaşam hakkını yaratmayanın alması ne acı. Tüm insanlığa acısız günler dileği ile. ZENGİLE

Tijen dedi ki...

cadı'cığım,
bu fotoğraflar o kadar güzel mi bilmiyorum, çok daha güzelleri çekilebilir elbet. en azından belgeliyorum yaşamı, olabildiğince. sağol ama!
*
sevgili zengile dostum,
haklısınız haklısınız. sivas'ta insanları, aydın insanları katletmişlerdi yıllar önce. o gün nasıl burkulduysa yüreğim, bugün de o kadar buruğum. insanlar var oldukça kötülük de olacaktır. bunu biliyorum.

B5 dedi ki...

Haberleri internetten okuyoruz. En basta bir aile icin, ve tüm Türkiye icin cok üzücü...
****
Öte yandan Türkiye´deki bilmedigimiz binbir tadi da taniyabilmemiz icin yapilan bu fuarlar hayli ögretici. Kacirdiklarima buradan ulasmaya calisiyorum, tesekkurler mutfakta Zen...

Mr_TD dedi ki...

bizim kendi insanimizdan daha büyük düsmani yok bu dünyada,hep de böyle olacak korkarim.Ne zaman olumlu bir gelisme olsun,biraz ortalik yatissin,biri gelir ceker asagi yine.Üzücü.

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen
Çok ama çok üzgünüm.Üstelik yaşadığı dönemde pervasızca sevgili Hırant Dink'e saldıranların şimdi sahip çıkıyor görünmesine de çok canım sıkılıyor.İkiyüzlüler...
Hülya